torsdag 22 mars 2012

Sanslösa, fina, underbara dag!

Jag bara älskar såna här dagar! Halv
Tio besteg axel och jag gräsmattan idag och vi gick inte in förrän klockan var tre!

Axel verkligen älskar att strosa runt och leka med allt i trädgården, och jag måste erkänna att jag med älskar det!
Vi går båda runt och bara njuter, jag slår i en spik där och sågar lite där, räfsar lite där, och sopar lite här och Axel gör oftast detsamma eller så leker han i sandlådan och sin lekstuga och får med jämna mellanrum sällskap av mig! Finns inget som är så roligt som att bygga ett sandslott!

Vi fick på förmiddagen besök av gammelmorfarn och gammelmormorn som avnjöt en kaffe på den sinnesjukt varma altanen och dom hann också leka lite med Axel innan dom körde hemåt för att putsa fönster!!

Axel och jag grillade korv som vi sen mumsade på i solskenet innan Axel somnade gott i sin vagn. Bus och lek upptogs igen när Axel vaknade två timmar senare. Under tiden så hann jag planera lite inför en liten, liten utbyggnad av altanen samt det staket som ska sättas på plats. Nu fattas det bara en bil så byggrejerna kan tas hem!

När bloggmamman kom hem så hade Axel och jag lagat spaghetti och köttfärssås som vi mumsade på! Efter att ha smält maten lite så begav vi oss alla ut på en cykeltur, riktigt mysigt att hitta på nåt ihop tillsammans!

Axel somnade gott i sin säng när vi kom tillbaka och jag gick bums in på lilletoan för att måla och fixa! Börjar likna nåt nu!

Fick ett riktigt trevlig samtal idag också! Jag har nämligen sökt en tjänst som deltidsbrandman och gjort tester och varit med på en övningsdag och har väntat på samtal om vilka som skulle bli erbjudna en tjänst! Och jag var en av de lyckliga! Ska bli riktigt spännande!


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Tycker dock att Axel börjar se så stor ut, var längesen jag såg han! Puss Amanda

    SvaraRadera
  2. Både låter och ser ut som en kalasdag Jocke-Ponken. Grattis!

    SvaraRadera