onsdag 15 februari 2012

Lugn Onsdag!

Idag har det varit en alldeles vanlig lugn onsdag här hos oss. All den snö som kom under natten skyfflades väck på förmiddagen och när jag kom i. Så var set nygräddade pannkakor på bordet! Gott!

På eftermiddagen kom min pappa och mina bröder Christofer och Magnus på besök och vi åt grillat kött och pommes! Därefter så blev det fika som pappa bjöd på! Semla, chokladboll och massa andra godsaker fanns att välja på! Dessutom så hade han köpt en present till Axel, nämligen ett par schysst vinterstövlar! Tack pappa!

Inte kort efter att dom åkt så var det dags för oss att bege oss till sjukhuset! Så fantastiska människor som kobbar där måste jag återigen säga! När vi kommer dit så är allt förberett, personalen i perfekt harmoni! Dom frågar om hur vi har det, om hur vi haft det under operationen och bryr du helt enkelt! Framför allt så är bemötandet mot Axel så förbenat bra! Dom tar honom perfekt!

Sen frågar dom hur Niklas har det i Lund! Alla, och då menar jag alla, som vi träffar där bryr sig massor om honom och vill att vi ska hälsa!
Han är från och med imorgon totalt isolerad som jag förstått det! Flyger från tyskland med hans nya benmärg kommer under morgondagen och beroende på hur dags det kommer fram till Lund så inleds trandplantationen antingen i morgon kväll eller på fredagen! Dom har under de senaste dagarna tryckt i honom en massa cellgifter och andra otäcka saker som fått honom att må pyton! Kräkningar och trötthet såklart! Kämpa broder!

Nu är det läggdags för imorgon är det inställning 8.30 på sjukhuset, för att sen spendera förmiddagen där och sen tillbaka på kvällen! Imorgon firar jag och mitt hjärta årsdag för övrigt!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar