måndag 23 januari 2012

Massor av bilder!

Måste börja med dettta:

Dagens dummaste måste ju ändå vara den artikel som idag publicerades i aftonbladet angående att nån dansk foskare hade kommit fram till att alkohol kan skada fostret. Så LITE som 2 snapsar i veckan kan göra skada!!!!!!! eh, va inte detta nåt man visste innan? 2 snapsar????? Vem fan drar i sig två snapsar om man är gravid?? och gör man det, så lär ju problemet vara djupare än att man inte vet att det är skadligt!

Nåväl!

Dagen har idag annars varit helt sagolik. Jag börjar från början. Natten var en pärs! Klockan hann bli elva igår kväll innan vi kunde komma i säng på avdelningen och då var det bara en timme kvar till sondmatningen vilet gjorde att jag valde att vara vaken. Efter att maten var färdigsondad så började den satans droppmaskinen att balla ur, pip,pip,pip,pip,piiiiiiiiiiiiiip! För högt tryck!!!!! pip, pip! Efter att ha hoppat upp och ner ur sängen fram till att klockan var två utan att sovit en blund så var jag tvungen att väcka bloggmamman. Dessutom fick jag näsblod (läs mindre hjärnblödning). Jag kunde lugnt och fint krypa ner i sängen och sova medans bloggmamman tog nästa matning. Klockan fem vaknade Axel till och jag förflyttade mig till hans säng. En sondmatning till och Axel sov vidare till kvart i åtta! Fick gnugga mina ögon när jag kikade på klockan!

Frukost för bloggmamman och mig. Axel åt frukost en stund senare och vilken frukost sen! Två "fransbröd" med smör, en skinka, några gurkor och några skedar yoggi! Inte illa för att vara en Axel-frukost! Därefter har dagen varit en fröjd!

Axel har varit så pigg! Sjukgymnasten kom och kollade så att Axel hade kommit igång med sina rörelser igen efter operationen. Det blev en lång stunds lek på en mjuk matta på golvet. Jaga såpbubblor och kasta ballong var två "övningar" som vi gjorde!

Sen har det liksom bara rullat på. Lunch erbjöd vi Axel och han åt lite, lite men ändå så var det kul att se att intresset fanns där. Likadant med middagen. Där åt han en halv burk med spehetti och köttfärssås, det är bra för att vara han och att det är såhär nära op gör det ännu bättre!

Som sagt, dagen har varit kanon och allas humör har varit på sin bästa sida. Kenth ska ha en stor jävla bamsekram för alla de ljuvliga baguetter han fixar åt oss! Kalas! Bamsekram till väster udd för DEN goda maten också!!!

Bilder:











/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Underbara bilder!!! Så skönt att se dessa stora framsteg! Underbara lilla Axel! Starka killar kommer snabbt på benen! Stor Kram från oss

    SvaraRadera