måndag 2 januari 2012

Förkylning och jobb igen

I morse vaknade vår lille prins förkyld med en konstant rinnande näsa. Han är ändå pigg så bloggpappan och Axel begav sig ut en runda på förmiddagen. De gick bort och hälsade på på förskolan Axel ska börja på när operationen är gjord, utomhus naturligtvis! Bloggpappan pratade lite med personalen och visst fanns Axels namn med på listan med kommande barn, skönt det:)

Efter lunch somnade Axel gott och sov över 2 timmar. Under tiden kom gamlamormor och gamlamorfar på besök. De fikade tillsammans med bloggpappan men hann tyvärr inte få se en vaken Axel idag!

Jag har jobbat idag och fått tid att tillsammans med mina närmsta kollegor fått strukturera upp vårterminen. Är jätteskönt att få den tiden nu, för det är svårt att hinna prata igenom allt när verksamheten är igång.

När jag kom hem kände jag mig lite tung i huvudet, så efter lite middag gick Axel och jag en promenad och avslutade med ett stopp i en lekpark. Vi gungade och lekte i sandlådan i mörkret! Meningen var att bloggpappan skulle mött upp oss i lekparken efter sin joggingtur men han hittade inte lekparken vi var i så vi hann hem innan bloggpappan:)

Efter det tog Axel ett långt bad och sen väntade sängen för honom. Bloggpappan och jag har haft en lugn tv-kväll. Vi har även försökt ändra på mitt jobbschema men vi löste inte det. Får kolla om någon på jobbet kan hjälpa mig i morgon. Men jag blir ju så frustrerad när jag inte löser en sån sak, så var lite arg ett tag!

I morgon ska Axel till neo-mottagningen för viktkontroll och koll av syresättning. Hoppas allt ser bra ut! För min del väntar jobb.

/bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar