onsdag 21 december 2011

Onsdag kväll!

I morse vaknade Axel 05.20. Jag skulle ändå upp strax där efter för att åka tidigt till jobbet, men för Axels del hade det nog egentligen behövts lite mer sömn, men när jag gick upp gick det inte att få honom att somna om. Så när jag åkte till jobbet kl 06.00 var det bara för bloggpappan att masa sig ur sängen och starta dagen!

Axel tog ett bad på morgonen innan bloggpappan och han åkte till sjukhuset för ett besök på hudmottagningen. Läkaren där sa att Axel utslag inte var eksem, inte heller berodde det på torrhet. Hon kunde inte säga vad det berodde på, men vi skulle fortsätta med den salvan vi fick utskrivet förra veckan och testa med det en månad ungefär annars skulle vi höra av oss igen. Så lite svar fick vi ju i alla fall och vi skulle absolut inte använda någon salva med kortison i för det kunde trigga utslagen och få motsatt effekt.

Efter det åkte de och lämnade gamlamormor som också skulle till sjukhuset samma tid som Axel och som åkt med dem dit så jag kunde ta mig till jobbet med deras bil. Ett pussel som alltid, men som löste sig till de bästa! Bloggpappan åkte och hämtade våra nya fönster till hallen medan Axel var kvar hos gamlamormor och gamlamorfar. De hämtade mig på jobbet och vi åkte hem och förberedde ett besök av familjen Brauer-Svensson. Supertrevlig lekfika med massor av prat blev det. En fin ljuslykta för blockljus fick vi som en liten inflyttningspresent, tack snälla! Den står och lyser fint i fönstret nu!

Det dröjde inte lång stund innan nästa besök kom, denna gång Bloggpappans farbror Åke och hans Ann-Sofie. De hade med sig julklappar till Axel, fina tröjor och en leksakssköldpadda från Fisher Price och en jättefin julblomma till oss, tack så jättemycket! Efter lite fika åkte de hemåt mot Backaryd!

Sen var det dags för medicinerna till Axel och där efter väntade sängen för honom. Under tiden han drack sin minimax plingade det på dörren 2 gånger. Jag sprang nerför trappan och utanför stod grannen och hans dotter och överlämnade en julblomma som ett välkomnande till byn, en så himla trevlig gest tycker jag! De verkade jättetrevliga och pratade om framtida träffar till våren och sommaren! Härligt med trevliga grannar:)

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar