måndag 5 december 2011

Mer adventskalender!

I lördags öppnade Axel nummer 3 och där fanns det en tablettask som han smaskade på hela lördagen!

Lördagen som för övrigt inte bjöd på så mycket att skriva om! Bloggmamman var i stan och lunchade med kompisar nedanstående Axel och jag spenderade dagen i Rödeby! På kvällen åkte bloggmamman återigen om till stan, denna gång för att fira jubileum med jobbet! Kan meddela att min älskling var skitsnygg ;)

Till mig kom mina bröder och spelade Xbox! Det var riktigt roligt och uppskattat!

Söndagen var en enda lång arbetsdag för mig! Från tidig morgon till sen kväll så spikades det, sågades och isolerades och allt flöt på som en dans! Nu börjar det likna nåt på riktigt!

Bloggmamman, Axel och moster Fia spenderade hela dagen ihop här i Rödeby! De bakade bland annat 80 stycken fantastiskt goda Lussebullar! Och Axel var ett ess på att baka och uppskattade det!

I lucka nummer tre var det mormors paket denna gången och det var en bil från filmen Fiffi! Mycket skoj tyckte Axel då han tycker de filmerna är roliga!

Och denna måndagen har bloggmamman varit tidig på jobbet! Axel och jag tog en joggingtur, det är faktiskt tredje gången nu på kort tid som jag sätter honom i vagnen och är duktig nog att ge mig av på en joggingtur!

När bloggmamman kom hem så tog jag tag i den stora hög med ris och skräp som legat sen träden beskars för ett tag sedan! Två stora släplass till bubbetorp och saken var biff!

Lucka nummer fem innehöll en pixiebok! Också denna från mormor! Fyra gånger läste jag den innan axel fick nog och ville ner från sängen!

Kvällen betydde personalmöte för bloggmamman medans jag och Axel fick besök av faster Linda och hennes kille Tomas! Fantastiskt kul och trevligt! Tomas hade också grejer med sig och donade med elen ute i mitt bygge så nu är även det en bra bit kommen!

Nu ska vi för övrigt njuta av en lussebulle och en liten kopp glögg!



/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar