måndag 26 december 2011

Annandag jul!

Idag har vår "nya" hall fått nya fönster och dörr, blev superfint! Känns bra att vi bestämde oss för att även byta det när vi ändå gjorde om hallen. Fönstrena som satt där är de enda som inte är bytta i hela huset så de var gamla och slitna...Min morbror Pelle har varit och hjälpt bloggpappan flera timmar idag med bytet och fint blev det alltså! Tack för hjälpen:)

Jag och Axel har varit i stan med Axels mormor och morfar. Vi har gått i affärer i omgångar och har haft hand om Axel i omgångar. Även där, tack för hjälpen! Känns ibland som vi förstör en del planer om vi vill gå med på stan eftersom vi inte tar in Axel i affärerna, men våra anhöriga ställer upp för oss! Både såhär, genom att hjälpa till med Axel utanför affärerna eller komma och passa Axel hemma så vi kan åka och handla diverse saker, tack för att ni finns och hjälper oss i alla situationer!

Jag hittade en hel del på rean idag, vars en ny jacka till bloggpappan och mig, lite bra vardagskläder till mig och en t-shirt till bloggpappan. Bra saker som vi behövde, och då är det bra när det är halva priset:)

Bloggpappan är inne i stan och kollar KM i fotboll. Axel och jag har haft myskväll ihop en stund innan han somnade! Snart ska jag också gå och sova!

I morgon väntar jobb för min del...Är inte alls sugen på det, mina 4 lediga dagar nu har gått alldeles för fort! Men men, har bestämt att jag sparar lite semester till sommaren då Axel förmodligen går på förskola och behöver ledighet. Nu är ju ändå bloggpappan och Axel lediga! Så de får vara hemma och mysa medan jag jobbar!

En väldigt härlig julhelg är till ända! Tack alla inblandade för alla klappar, sällskapet och den goda maten!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar