söndag 9 oktober 2011

riktigt skön helg!

Nu är det söndag igen och helgen är så sakteliga slut. Det är en riktig trevlig helg vi lägger bakom oss.

I fredags så kikade vi fotboll hemma hos svärföräldrarna. Det var gott käk och liten öl på menyn. Innan vi landade vid fotbollsmatchen var jag och svärfar i Lyckeby och köpte hem gipsskivor till hans isoleringsprojekt ute i förrådet. 

Lördagen inledde familjen med frallfrukost och därefter begav jag mig mot rosenholm för att spela lite korpfotboll. Herregud vad jag är dålig... finns inte ens ett betyg att dela ut åt mig... jo, kanske en överstampad geting fårn expressen... nä fy för den lede!

När jag kommit hem igen så styrde vi omgående bilen upp mot Fur och mina föräldrar. Det var ju en evighet sedan dom träffade Axel så både vi, Axel, mamma och pappa var riktigt glada när vi träffades igen, och på hemmaplan också! Senare på kvällen gick vi bort till Jimmy och Emelie för att äta tacos och umgås. Där var också Jojjan och PM samt Edvin. Det var en riktigt nice och avslappnad kväll, precis i min smak! tack för whiskeyn förresten Jimmy!

Klockan 9 i morse så styrde jag återigen kosan med destination svärfar. Denna gången skulle det hjälpas till att skruva upp de gipsskivor vi hämtade i fredags. Resultatet blev bra och när vi alla hade ätit middag så drog hela församlingen till Trummenäs. Där blev det 9 hål golf och jag gjorde en riktigt bra runda med tanke på när jag spelade senast!

När familjen landad i vår lägenhet igen så gjorde jag en pizza. Idag blev det en kebabpizza enligt konstens alla regler, shit vad gott det är! Om man får skryta med sig själv!

Vi kan i alla fall fylla våra helger med aktiviteter.

Nästa vecka är också fullspäckad med saker som måste göras och andra doningar! Skönt i oc för sig att veta att man inte är sysslolös!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar