tisdag 4 oktober 2011

Nu finns vi på film också!

Ja herregud, ibland kan man ju undra om inte vi är lite mediakåta ändå men så är faktiskt inte fallet! jag ska berätta om dagens film strax!

Axels och jag tog det lugnt och fint på morgonen och vid tio så stegade vi ut genom dörren! Med oss i väskan hade vi kaffe, dricka till Axel och en blåbärsmuffins att dela på samt några få ballerina! och med underbart väder i ryggen kunde det inte bli annat ön succé!

Väl framme i lekparken på andra sidan stan så ser jag att jag har ett missat samtal och känner igen numret.... Shit det var ju idag dom skulle komma och filma! Genast börjar jag undra om det inte var klockan tio dom skulle komma... Eller hur var det nu igen? Jag ringer upp varpå hon undrar om allt är bra inför eftermiddagen och om det passar att dom kommer lite tidigare, typ halv ett. Överlycklig över att jag inte missat så säger jag att det är helt okej!

När jag sen lagt på så inser jag att hela min plan, med att vi skulle spendera en riktigt lång stund i lekparken där Axel skulle få ära mellanmål på kakor och då kunna äta lunch lite senare, blir söndertrasad!

Istället så var jag nu tvungen att hem och hinna laga mat så att Axel ska hinna sova färdigt till ett då det var hans tur att agera på film! Dessutom skulle alla flyttkartonger hamna i någorlunda ordning plus att hela lägenheten behövde städas!

Saker och ting löste sig och Axel vaknade precis perfekt utsövd efter 1,5 timme klockan 1 och då hade filmarna hunnit intervjua mig klart!

Strax efter två gick våra besökare igen, nöjda med resultatet!

Filmen som spelades in var ett avslut på ett eu-projekt, som jag inte har riktig koll på vad det heter men nånting med syster Gudruns fullskalelabb. Det handlade i alla fall om att använda IT inom sjukvården och omsorgen. Vårt deltagande startade när vi låg inlagda på neo i Karlskrona och skulle på permission. Då fick vi frågan om vi ville låna hem en pc med webkamera för att testa att "ringa" in och få kontakt på det viset och det nappade vi på!
Idag var det då alltså dags att utvärdera detta och då hade dom valt att spela in det hela och göra en film av det! Först en intervju med mig om vad jag tyckte och sen filmade dom när Axel och jag ringde in till neo och pratade.

Så nu den 21:a oktober är det stor informationsträff på gullberna med inbjudna politiker, anställda från landstinget och andra intresserade!

Efter detta ståhej så tog vi oss ut till en lekpark igen och dör spenderade vi mycket tid åt att bara gå, Axel är så duktig nu så roligast är att bara strutta omkring mellan alla leksaker.

Till kvällen blev det träning för mig tillsammans med Jimmy. Vi tog oss ut för att lämna hans bil vid sjukhuset och sen joggade vi till västra mark där det blev en slinga på 2 km med efterföljande backintervaller och jogging hem till staun igen! Bra pass faktiskt!

Senare delen av kvällen ägnades åt att spela alfapet och ikväll vann ja äntligen igen efter några nederlag! Yes!


/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar