måndag 24 oktober 2011

Konsten att fylla en dag!

Måndagen är över och det har varit lapaloma hela dagen! Inga måsten förutom några telefonsamtal!

Första samtalet gick till försäkringskassan, inga problem där utan det löste sig fint! Andra samtalet gick till kontaktsjuksköterskan i Lund! Där fick jag veta att man fortfarande siktar på en operation i november men BIVA är precis knökfullt så med största sannolikhet skjuter man på operationen lite. Då är vi inne i December och då fanns det troligtvis stora chanser att då till en operation, men som hon sa, då får vi verkligen tänka efter om vi är beredda att fira jul och nyår där nere! Min egna spontana reaktion var att jag ville ha operationen gjord så man kan fokusera på det som ligger framför oss efter alla planerade operationer. Men samtidigt så är ju julen en underbar högtid... Vi måste verkligen tänka igenom detta!

Väljer vi att skjuta på operationen tills januari så innebär det ju också att jag blir ytterligare några månader senare tillbaka på jobbet, i och för sig inga större problem då "min" vikarie verkar vara kanonduktig så där är nog mina kollegor nöjda hur det än blir!

Sen vet jag inte hur det blir med Axels förskoleplats. I somras så räknade vi med operation i tidiga november och valde datum för början på förskola efter det! Får han behålla sin plats tills han är frisk nog eller måste vi söka om? I så fall är det väl nio månaders kö igen? Eller hur funkar det? Får nog kolla detta!

Sista samtalet gick till distriksmottagningen för inbokning av influensavaccination!

Resten av dagen har innehållit en massa mys med hela familjen då bloggmamman kom hem tidigt! Några lådor hann också packas och nu börjar det äntligen likna nåt! Bloggmamman har tagit semester på fredag så då ska de första flyttlassen gå mot Rödeby! Naaajjjjjsssss!

Ja, sen var det ju detta med att fylla sin dag! Imorgon bitti ska jag besikta bilen klockan 7.00, Axels ska få sitt influensavaccin klockan 8.00 och klockan 9.30 ska det göras ultraljud på lasarettet! Lite onödigt tight kan jag tycka! Tur att bloggmamman inte börjar förrän nio!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar