onsdag 17 augusti 2011

Segerns sötma...

Familjen åkte ikväll upp till Bredasjön för att se kommunderbyt mellan Sillhövda och Lyckeby och fy sjuttsingen vad gott det är när rätt lag vinner! 2-1 till Sillhövda och faktiskt så var fotbollen rättvis denna kväll, tycker jag!

Annars så har ni ju sett vad jag och Axel hittat på för nåt i eftermiddag medans bloggmamman fick sin klänning fixad. Hon blev så nöjd så nu kan vi snart gifta oss!

Förmiddagen gick i ett rasande tempo, vi lekte en massa efter frukosten och fram till halv elva! Då blev Axel supertrött och somnade gott i sin säng. Jag städade av golvet i lägenheten och gjorde mig i ordning så man såg något sånär ok ut och satte mig sen i soffan! Där satt jag och för var minut som gick så tänkte jag " äh, jag tar mig inte för något, för han vaknar ju säkert snart ändå" Men efter två timmar hade han fortfarande inte vaknat! Efter ytterligare 20 minuter så började det röra sig i sängen och lilleman hade äntligen vaknat!

Under sin skönhetssömn så hade det dykt upp en massa prickar över hela kroppen. Ett snabbt konstaterande av mig, efter att ha lagt ihop feber i 3 dagar och därefter fått prickar, var att det måste ha varit den klassiska "3 dagars febern" som drabbade lilleman denna gången! Doktorn hade sagt att om det blev någon förändring med Axel så skulle vi höra av oss och när jag ringde och berättade om utslagen så var hon rörande överens med mig om min diagnos =)

Vad har hänt mer idag då? Jo, dietisten ringde och pratade lite och berättade att hon kikat på det vi pratade om i tisdags. Hon hade konstaterat att Axel en normal dag fick i sig runt 800-100 kalorier och nog behövde ungefär 200 kalorier till om dagen för att komma upp ett pinhåll på viktskalan. Detta skulle vi försöka fixa till genom att erbjuda minimax som efterrätt vid lunch och middag samt slå två matskedar 40 % vispgrädde i hans minimax på kvällen! Inte så bra att dricka grädde i längden tyckte jag på, men hon berättade för mig att det ju bara är en begränsad tid nu innan operationen!

Tja, det var väl allt! Nä, just det... banken har idag också fört över handpenningen för huset så nu börjar det närma sig att det är vårt på riktigt!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar