måndag 22 augusti 2011

Paus och imorgon gäller det!

Yes, nu har det spelats 45 minuter av "familje-prestigemötet" Man Utd-Tottenham. Axel har ju som bekant blivit tvingad av sin morbror Carl att heja på Tottenham, men innerst inne är han ett United-fan, det vet jag!
0-0 i halvtid i alla fall men lite spelövertag för United, men det får man inga extra poäng för!

Dagen har idag rullat på i lagom takt. Bloggmamman började jobba tidigt och var därför också hemmatidigt, så eftermiddagen har spenderats i Wämöparken. Riktigt trevligt väder och en härlig stund där fick vi. Det blev till och med lite kycklingjakt för mig då en av kycklingarna rymde när dom försökte fånga in den. Räven hade nämligen varit på besök så alla små djur skulle in i säkra burar. 

Kvällen har jag spenderat på Trummenäs där jag hjälpte svärmor och svärfar att plocka ihop husvagnen inför dess vinterförvaring. När jag anlände hem igen så hade Axel somnat gott och det var bara en stund kvar till fotbollen skulle börja. Denna stund ägnade vi åt att bröllopsplanera lite, och det kan man lägga massor av tid på kan jag meddela!

Och så imorgon gäller det! Det är dags att besikta huset och om allt går som det ska så godkänner vi allt imorgon och då är huset vårt! Inte tråkigt! Jag ska också passa på att mäta upp så många väggar jag kommer åt och kolla lite annat renoveringsbehov så att man har lite koll på läget liksom!

Nä nu hägrar andra halvlek av matchen! Tjo!

/bloggpappan

1 kommentar: