tisdag 16 augusti 2011

Lång jobbdag

Idag började jag 8.00 med möte på jobbet. Där efter gick jag in i barngruppen och jobbade. Hade stängning på jobbet idag så det blev en lång dag och till råga på allt så missade jag bussen med typ sisådär 3 minuter så det var bara att vänta in nästa som gick en halvtimme senare...Lite halvdrygt när man redan vet att man kommer hem sent, var hemma ca 18.15....Men Axel hade sovit sent i eftermiddag så han gick inte och lade sig förrän vid 8-tiden ikväll så vi han leka och busa en stund tillsammans i alla fall! Han visar verkligen intresse för böcker just nu så vi läser och läser, helst samma bok hela tiden! Han kommer med den i handen och vill att vi ska läsa, söta lillskrutt! Jag älskar ju böcker och gillar skarpt att han med verkar göra det, just nu i alla fall:)

Axel och bloggpappan har varit på neo idag för viktkontroll. Idag vägde han 9470 gram, var 73,5 cm och syresättningen låg mellan 80-83 %, så det var de nöjda med! De träffade även dietisten som gav lite råd kring maten. Han har varit feberfri hela dagen idag, skönt! Lite dassig i magen är han, men kisseprovet som läkaren ville ha för koll visade ingen urinvägsinfektion så det var ju bra! Nu sover han gott och bloggpappan och jag kollar TV. Ikväll hoppas jag att jag kan komma i säng i tid, börjar 07.00 i morgon!

/bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar