onsdag 10 augusti 2011

En månad kvar!

Idag är det exakt en månad kvar tills jag inte längre är känd som Joakim Karlsson utan istället blir jag Joakim Fagerberg! Det kommer bli en hektisk månad på många sätt och vis men det mesta verkar lösa sig fint!

Idag bestämde jag att Axel och jag skulle åka ut mot Bastasjö för att promenera! Jag hade med mig "ryggsäcken" som Axel sitter i på min rygg och med det upplägget skulle vi traska på en lång stund! Tänkte jag... Men Axel ville annat, på väg mot bastasjö somnade han och jag styrde om planerna och körde till hans gammelmorfar och gammelmormor och lilleman fick sova sin sömn färdig!

Vi kom liksom aldrig därifrån, Axel lekte och busade i mängder och jag drack kaffe så det stod härliga till. Efter lunchen så åkte jag med gammelmorfar till bromåla för att leta efter hans GPS som tappats under en av hans kantarelljakter! En nål i en höstack hade varit enklare att hitta så vi gav upp efter en stund, det fanns dessutom dåligt med kantareller till råga på allt!

När vi kom tillbaka igen så hade Axel somnat gott! Mer kaffe blev det och när Axel vaknat blev det såklart mer bus! Klockan fyra så hämtade vi bloggmamman på jobbet och åkte hemåt!

Jag hann med ett besök på Brothers innan dom stängde och han i butiken tyckte att min outfit satt riktigt bra just nu, men själv känner jag att några kilo och cm till måste bort!

Kvällen spenderar vi hos Jojjan tillsammans med 6 skålar grönsaker och två skålar dip! Gott! Fotboll på tv är inte heller tråkigt!

Imorgon blir det spännande!

/ bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar