fredag 15 juli 2011

Usch och fy vilken dag!

Vill börja att gratuelera Axels morbror Carl på 15 års-dagen och gratulera till hans nya fina moped!

Nä jag skojar bara! Jättegrattis på din 18 års-dag ska det ju förstås vara och hoppas du får en kanontrevlig kväll på puben!

Annars har dagen bara varit skit om jag ska vara riktigt ärlig! Axel har inte mått alls bra och har knappt orkat göra annat än att sova. Till lunch petade han i sig ganska bra med mat men det var mycket kämpande så jag bestämde tidigt att eftersom jag skulle vara ensam hemma vid nästa matning så ska jag vara snäll mot både mig och Axel och mata honom med minimax. Det älskar han samt att det ger ju bra med kalorier och näring och är inte allt för ansträngande att äta. Mmmm visst! I en av hans hostattacker en stund efter matningen så kräks han upp samtliga 200 ml han ätit. Och precis överallt hamnade och inte minst på honom. Så det var bara att tappa upp vatten i badkaret och bada lite och jag tror faktiskt att han blev lite piggare efter badet på köpet.

Varför var jag ensam då? Jo, bloggmamman var ju på 18-års kalaset. Tanken var ju att hela familjen skulle gå dit men det kändes absolut inte lämpligt med tanke på hur Axels tillstånd var.
Men snälla kalasvärdarna skickade med god mat hem till mig så jag fick minsann kalasmat jag också =)

Lite tur i oturen var ju också att min spelning på Skönstavik blev inställd under eftermiddagen, alldeles för tråkigt väder och så verkade alla campinggäster ha flytt fältet tyckte restaurangägaren... visste dom att JAG skulle komma??

Nu hoppas jag att natten blir hyfsat lugn för lillemannen och planen för kvällen är att kolla andra twilight-filmen, lite efter i dvd-världen är vi kan jag erkänna!

Annars är dagens lärdom denna: det är dyrt med medicin, tur att det finns högkostnadskort! Synd bara att vårt gick ut för nån vecka sedan!
/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Stackars er och stackars sötnosen...Man lider så med dem då de är sjuka. Emma, du tror inte du fått en släng av magkatarr? Det är ju rätt vanligt att det kommer då man kan slappna av lite och livet har ju varit rätt tufft mot er. Om du inte redan provar eller äter medicin så finns det ju receptfritt - Zantac alt Ranitidin tycker jag är bäst. Jag får alltid en släng då jul och sommarlovet börjar - liksom på beställning. Annars kan man ju gå till doktorn och få utskrivet.
    Krya på er allesammans och grattis till Carl...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas Axel blir bättre snart! Så hemskt när de är sjuka. Och dyrt med medicin. Suck! Krya på dig Axel!

    SvaraRadera
  3. Hoppas han mår bättre snart inge vidare när dom blir sjuka dom små liven.

    Om du vill får ni gärna kika in våran blogg som handlar om vår vardag med våran son Leo som har ett komplext hjärtfel.

    SvaraRadera