torsdag 23 juni 2011

Lövmarknaden!

Nu har större delen av familjen landat i lägenheten igen efter en dag på lövmarknaden. Jösses vad folk det är överallt! Bloggmamman stannade kvar bland alla stånden för att gå en vända till med systrarna medans jag och Axel gick hem för att vila lite.... Men den enda som är nära någon slags vila just nu är jag... Axel är pigg som en lärka!

Som ni ser på bilden så dissade vi vagnen idag och valde "ryggåket". Helt rätt taktik kan jag meddela och jag kan med 100 procents säkerhet säga att Axel också tyckte det!

Efter en stund på marknaden så var det dags för familjen att äta. Axel åt spaghetti och köttfärssås som vi hade med oss medans jag och bloggmamman åt thaibuffe'!

På marknaden mötte vi också min kära familj! Stora lillebror Christofer hade köpt en snygg t-shirt med bästa laget ( man united) till Axel! Tack säger han och vi!

Min bror Niklas var också med, men han var inget vidare pigg. Dom hade varit på hjälpmedelscentralen och lånat en rullstol så att han också fick komma ut lite! Vet Inge om jag berättat vad stackaren Råkat ut för? Han har i alla fall sedan i påsk haft febertoppar på över 40 grader som kommi och gått. I måndags så började han kräkas och så kom det blod när han kissade, körtelfeber tydligen! Hans lever och mjälte är stora som hus så han får överhuvudtaget inte anstränga sig alls. Han kräks och har näsblod om vartannat och bloggfamiljen kan inte annat än önska att det snart vänder!

Nu funderar jag på ett glas vin, det är ju trots allt semester!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar