lördag 18 juni 2011

Jag har feber....

....golffeber! Återigen en kväll med familjen fagerberg som går i golfens tecken, och idag är det hos oss som golfen sänds. Det är ju helt fantastiskt vad roligt det är med golf, både att spela och titta på. Får nog bli Viasat Golf framöver! Ledande Mcilroy har precis slagit ut för sin tredje runda utav fyra och det ska bli riktigt intressant att se om han klarar av att följa upp sitt drömspel från de två tidigare dagarna.

Familjen har idag tagit det lugnt och det var jag som steg upp först med gullungen idag så bloggmamman fick sova lite extra. Sen blev det frukost serverad och kort därefter somnade Axel om igen. Precis när han vaknat så stod klockan nästan på tio och bloggmamman och Fia skulle upp på stan för att göra lite ärenden. Vid halv tolv så var dom tillbaka, vi möttes i dörren för att pussas lite innan jag åkte med bilen fylld med fagerbergare ut till Trummenös GK för att genomföra en 9-hålsrunda! Gick inget vidare idag kan jag väl sammanfatta rundan med, men jag hoppas att jag samlade ihop alla skitslag idag och därmed sparade alla drömslag till morgondagens tävling. 08.52 slår jag ut från första tee, wish me luck! Vi är 16 startande i klassen och jag går med en som har samma handicap som jag och en som har något lägre, kan blir kul!

När jag kom hem igen så blev det massor av bus med hela familjen fram tills dess att klockan slog halv åtta då kvällens besök ramlade in för golffest! Vi gjorde varma mackor att smaska på och lite senare så njöt vi av en grymt god rabarberpaj! Golf i världsklass njuter vi nu av, kul att det går bra för våra svenskar också, Jacobsson är i farlig form just nu!

Detta var denna dagen det och just nu så är vår lilla familj väldigt välmående och längtar bara tills det blir "riktig" semester ihop om nån vecka eller så!

Nu åter till dramatiken på tv!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar