onsdag 15 juni 2011

Ett litet steg närmre sanningen...

Dagens STORA grej är att vår lilleman har tagit ett stort steg mot att lära sig gå på egen hand. Han har ju som bekant tidigare skuttat runt med glatt humör när vi håller honom i händerna eller när han står mot något fast typ soffbord, soffa, stolar och så vidare. Men idag så hände något fantastiskt medans jag var på jobbet. Han tog helt enkelt tag i sin lära-gå-vagn från brio och därefter med bestämda steg begav sig iväg, utan minsta snubbel. Denna procedur upprepas gång på gång med avbrott då bloggmamman hjälper honom att byta håll, såklart =)

Klockan elva ramlar det in ett sms till mig: "Gissa vem som kan gå själv med sin gåvagn, han är så duktig vår kille" varpå jag skriker ut över den lekpark där vi för tillfället befinner oss på: " min son kan för fanken gå själv...." Sekunden senare inser jag att jag kanske var lite pinsam, men jag är inte mindre stolt för det!

Dagen för övrigt har inte varit superhändelserik. Lek, bus, mat och sovning hade genomförts innan jag strax innan två kom hem till familjen. Mer bus med mig hann gullungen med innan han somnade för en powernap i en halvtimme eller så. När han vaknade så begav sig bloggmamman, Fia, Amanda och jojjan samt Edvin till Hoglands park för att leka och gunga. Jag stannade hemma och bara tog det lugnt innan jag började laga maten som Axel skulle käka när han kom tillbaka från lekparken. Potatismos och stekt falukorv ramlade ner i magen fort som blixten och ytterligare lite lek och övning med gåvagnen hann vi med innan jag begav mig till samlingen på torget. Vi skulle nämligen spela match mot serieledande Saxemara/Kallinge på bredasjöns IP. Efter en väl genomförd match så skrevs slutresultatet till 2-1 i vår favör. Underbart!

Dagarna rullar på som ni märker och säkert känner av själva, men för den som undrar så har jag bara 4 dagar kvar att jobba om man räknar med morgondagen, som för övrigt är min sista stängning! Inte heller tråkigt!

För övrigt så är kaffet påsatt, tändstickorna för att spärra upp ögonen framtagna, xbox-dosan redo. Allt för att hålla mig vaken till 02.00 då jag tänkte avnjuta den sista och avgörande matchen i stanley cup finalen i hockey! NICE!
/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar