måndag 16 maj 2011

Ja då var det måndag igen!

Veckans i särklass svåraste dag, efter en hel helg tillsammans så ska man återgå till jobbet. Ofta har man sovit för lite i helgen då det förmodligen hittats på aktiviteter eller så kan man också ha en son som vill stiga upp halv sex på måndag morgon och inte låta sin pappa sova ut innan han började jobba vid nio. Bloggmamman hade just denna morgon hittat sovläge "typ död" också kallat "pappasömnläget" så inget annat att göra än att stiga upp och underhålla min lilla pärla. Som tur är så är han väldigt lätt att ha och göra med redan så här dags på dygnet. Jag satte på tv:n och la mig på golvet med honom och där kröp han runt och lekte med sina leksaker medans jag slötittade på dumburken.

Strax innan nio så begav jag mig mot jobbet och en stund senare fick jag information om att Axel hade ätit frukost tillsammans med mamma och ätit jättebra av den gröt som idag serverades. Idag var det den vanliga gröten fårn nestlé fast istället för vatten så gjordes den på mjölk, allt för att få extra kalorier. Ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt ingen större koll på vad bloggmamman och Axel har hittat på mer under dagen. På förmiddagen så ringde bloggmamman och frågade om jag trodde att Axel kunde äta samma pastasås som hon skulle ha till lunch. Den var gjord på kassler och creme fraiche men man vet ju aldrig. Jag svarade att jag trodde det så så fick det bli. Bloggmamman gjorde också ett försök att ringa dietisten för att ställa några frågor och passade då på att fråga henne samma sak. Svaret blev att ja det går jättebra, han kan äta precis samma mat som vi gör fast med lite mindre kryddor. Hon sa också att korv är jättebra att ha till lunch men kan vara svårt att berika med extra olja, smör eller liknande men då kan man istället ha lite mos till som man "piffat" upp. Smart, enkelt och kanontips! Så det fick det bli till middag, korv, mos och ärtor,majs och broccoli, och det gick ju också kanon så dagen idag har varit en jättebra matdag då även vällingmålen till morgon och kväll gick bra. Återstår att se bara hur hans vikt svarar på den mängd vanlig mat som han äter, spännande.

Lite sandlek i Hoglands park samt en promenad hanns det också med vet jag.

Runt fem så kom Axels mormor och moster för att vara barnpassare för en kväll då jag skulle ha personalmöte och så även bloggmamman på sitt jobb angående hösten då hon ska börja jobba igen.
Massor av bus och skoj hade dom haft och när jag kom vid sju så stod både dom och Axel och gapskrattade när han dansade till musiken. Och fullt ös hade det nog varit för strax efter att dom gått så började ögonen hänga och efter vällingen somnade han  gott utan minsta protest i sin säng.

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar