tisdag 17 maj 2011

En väldigt vanlig tisdag...

har Axel och jag haft idag, en ganska tråkig sådan om jag ska vara ärlig. Vi har inte gjort något speciellt och inte blev man mer inspirerad när man tittade ut genom fönstret och regnet öste ner...Förmiddagen gick snabbt för vi sov bort nästan 2 timmar och så var vi ju tvungna att fixa oss i ordning:) Sen var det ju nästan lunchtid! Så vi lekte i Axels rum den tiden som var över. Efter lunch lekte vi lite till och efter en stund tog Axel en liten lur. Men när han vaknade var det dags att ta oss ut en runda, är så van vid frisk luft varje dag att man nästan får abstinens när man inte har fått det. Vi tog en promenad runt stan och stannade till för lite gungning för Axels del. Väl hemma var det dags att förbereda middagen och så kom bloggpappan hem! Men bara för en kort stund innan det bar iväg på fotbollsträning. Axel och jag umgicks lite till bland alla leksaker och vid sju-tiden somnade han i sängen för att efter bara en kort stund vakna och gallskrika av glassbilens signal som ljöd högt genom det öppna fönstret... Så efter ytterligare en stund sov han gott igen!

Då var det dags bakning för min del, eftersom vi har ett 1-årskalas i helgen:) Kolakakor skulle det bli och det blev det också! Första gången jag gjorde det, men de blev nog bra! Sedan har det blivit TV-mys och nu blir det nog sängen strax!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar