lördag 14 maj 2011

En dag utomhus!

Äntligen lördag och bloggfamiljen är åter igen förenade med en helg tillsammans. Lördagen hade bloggmamman styrt upp åt mig i form av golf. Under hennes senaste stickkväll så bokade dom en start tid åt oss och idag var det dags, klockan 10.00 slog vi ut. Det var jag, Sofia, svärmor och Carl. Måste börja med att berömma Carl för hur han spelade idag. Har nog aldrig sett någon spela bättre faktiskt, han sänkte sig med tre i handicahp och ligger nu på 13,7. Det spelade ingen roll vad han gjorde med bollen så studsade den rätt. För egen del så gick det också kanon, jag var enbart tre poäng ifrån en sänkning av mitt handicap! Kan bli en rolig sommar detta!

Dagen började annars med att jag fick sovmorgon, tack för det! Frukost avnjöts och idag fick Axel äta mannagrynsgröt, något som igår gick kanon men idag fick vi kämpa lite! Tror, eller vet att han har riktigt svårt att äta när det är mer än en person i närheten! Efter frukosten började vi plocka med alla grejer som skulle packas med till Trummenäs-resan. Medans jag spelade golf så skulle nämligen bloggmamman hälsa på hos Olivia och Lisa. På morgonkvisten fick bloggmamman ett sms där Lisa föreslog en långpromenad på Trummenäs med fika och mys. Så medans jag spelade golf så promenerade dom och när vi kom till 18 hålet så kom dom och mötte upp oss, precis lagom.

När vi packat in golfbagarna i skåpen så begav vi oss ner till svärmor och svärfars husvagn för att kolla in det nya förtältet, gudars så fint! Där ska vi försöka spendera massor av tid i sommar!

När jag sen kikade på klockan och insåg att den snart närmade sig tre så tog fotbollsdjävulen över inom mig. Sillhövda spelade ju hemma mot alstermo och jag övertalade lätt min fotbollsintresserade sambo att ta familjen med upp dit. Matchen slutade 1-1.

Sen bar det av hemåt och bloggmamman kände att hon behövde vila ögonen lite så Axel och jag lekte loss lite här hemma med alla dess leksaker. Klockan blev sju och Axel fick sin välling, under tiden så kom Jimmy, som för övrigt blev matchens lirare idag. Axel somnade, bloggmamman begav sig till sina vänner för att kika på schlagerfestivalen. Jimmy och jag avnjuter procent och spelar xbox = KVALITÈ!

/bloggpappan och Jimmy

1 kommentar:

  1. .. ville bara hälsa att det var trevligt att få besök av lille Axel och hans kompis Olivia, och deras mammor förstås.

    Ni är så välkoma igen på besök.

    kram
    gamlafarfar!!

    SvaraRadera