måndag 18 april 2011

Idag skulle man varit föräldraledig...

Så kände jag idag på jobbet när solen sken för fulla muggar. I nästa tanke tänkte jag, vilket underbart jobb jag har där man verkligen har förmånen att få vara ute och njuta tillsammans med barnen av det underbara vädret!

På hemmaplan så har jag inte hunnit få reda på så mycket om vad de två har hittat på under dagen, för när jag kom hem ca tjugo över sex så möttes bloggmamman och jag bara i dörren och sa puss och hej!
Hon hade nämligen bokat en stick-kväll med gänget hemma hos sin mamma. Jag och Axel busade en kort stund innan hans ögon började visa tecken på att vilja säga godnatt. Strax innan sju gjorde jag honom färdig för natten och en stund senare sov han som en stock i sin säng! Måste säga att det här med att han somnar själv i sin säng funkar utomordentligt bra, trodde jag nog aldrig!
Resten av kvällen fram tills nu har jag spenderat framför datorn för att reda ut problemet med bilderna. Efter mycket om och men så visar det sig att det går att spara den redigerade bilden i "komprimering 80" och då fungerar den som den ska. Jag förlorar ju ganska mycket kvalité på bilden men då den "bara" ska synas på bloggen så är det ju ingen katastrof, orginalet är ju fortfarande i grym kvalíté. Kanske ni inte bryr er, men när jag läser detta om ett par år och kanske då läst en kurs om fotografi-redigering så kommer jag förmodligen skratta åt hur dum jag var=)

De få saker jag vet att familjen har gjort ska jag nu berätta för er och sedan återge i bilder. Efter gröten på morgonen så slocknade Axel som en stock och den tupplur som i vanliga fall varar i max 45 minuter varade idag i 2,5 timme. Bloggmamman, även kallad hurtmamman, passade på att städa lägenheten från kaos och damm och därefter så blev det kvalitétstid i solen på balkongen. När Axel väl vaknade så blev det en promenad i solen. Framåt tidig eftermiddag så kom Axels moster Sofia på besök och det blev mer mys på balkongen och sen ett besök i lekparken där det gungades och lektes i sanden med de nya sandleksakerna!

Ungefär dom rapporterna har jag fått via sms under dagen, och ett besked i dörren att: här är den gamla kameran med bilder jag tagit idag, blogga om det!

Så nu har jag skrivit, så här kommer bilderna! Vi hörs i morgon igen!





ps. om bloggmamman alltid ska vara så här snygg när hon är ute och går i solskenet så vet i tusan om jag inte också snart får ta ledig och passa lite så ingen kommer och "snor" henne =)

1 kommentar:

  1. Ja, vilken mysig eftermiddag vi hade!! Sånt vill vi göra fler gånger! :) Kram på er!

    SvaraRadera