onsdag 13 april 2011

Fyllda dagar!

Hej och hå, denna familjen kan minsann fylla sina dagar med massa aktiviteter!

Jag å min sida har jobbat fram till halv två och bloggmamman och Axel har haft härlig tid i och utanför hemmet. Efter frukosten så gick dom en runda genom stan, en runda som blev ganska kort då det var onödigt kallt av okänd anledning, våren skulle ju vara här ju, samt att Axel somnade ganska omgående och hade det bättre på vår vindstilla balkong (dessutom kunde ju bloggmamman ta igen sig lite under tiden han sov)! Innan lunch så kom vår dundersköna brevbärare, som vi egentligen inte alls känner, och berättade hemligheter för bloggmamman om en god vän till oss, Grattis säger vi till vår kompis!

Klockan halv två dök familjen upp i Rödeby för att plocka upp mig utanför förskolan, på roadtrip och uppdrag lite längre ner i landet skulle vi och det blev en mycket lyckad färd. Axel har en tid inte alls varit nöjd med att åka bil så därför undrade man hur det skulle gå idag när vi skulle köra ett par timmar i sträck, men han var superduktig måste jag säga! långt ifrån supernöjd, men med underhållning och bus av bloggmamman i baksätet så höll han sig "acceptabelt nöjd" både fram och tillbaka. Väl framme på vår destination så gick uppgiften toksnabbt och vi tog en promenad igenom samhället/byn/staden, kalla det vad man vill, och det blev en glass vardera, bara för att det är så gott. Och frågar man Axel så skriver han under på det direkt, han formligen slukar all näring av det vi äter med bara blicken, och lite hamnar i hans mun också förstås!

Vid sextiden var vi hemma igen och vi hann med att leka och busa med Axel lite innan det var dags för honom att hoppa i loppelådan. Bloggfamiljen passade på att styra upp lite pyssel som har blivit liggande och även moster Fia kom för att hjälpa till. Grey´s kunde vi ju inte missa, eller ja jag såg inte så mycket då jag kollade igenom sortimentet på systemkameror på nätet. Herregud vilken djungel! Men nån gång ska jag väl hitta nåt som verkar bra för en rimlig peng!

Nu är det loppelåda även för oss! Godnatt!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar