söndag 13 februari 2011

Underbar dag i kylan, goda bakelse och Axel-muggen!

En underbar dag i mitt tycke är över. Fantastiskt fint väder i stort sett hela dagen har det varit, solsken och några grader minus det är perfekt det! Bloggfamiljen fick erbjudande om att följa med Axels kusin Edvin, Jojjan och PM till wämöparken för att fika och umgås! Klart man inte kunde motstå detta och oj vad mysigt vi hade det! Edvin och Axel tittade på alla djuren och vi lekte alla lite i lekparken. När vi blivit lagom kalla och nöjda så åkte bloggfamiljen hemåt för att värma oss innan det var dags för utetid igen då vi skulle åka till Rosenholm för att titta när Sillhövda träningsspelade mot Biffarna. Men efter noggrant övervägande så kom vi fram till att Axel och bloggmamman hade det allra bäst hemma i värmen, och med facit i hand så var det nog så också, fy vad kallt det var och spelet värmde inte direkt heller! När jag kom hem igen så begav sig bloggmamman sig av till sin träning som idag var Body Balance. Duktig! Kvällen spenderas i soffan och på ryggen!

Imorgon är det alla hjärtans dag, har någon missat? Då tycker jag nog att vi ska se till att ta hand om varandra lite extra. För den som funderar på att köpa något mumsigt att fika på imorgon så rekommenderar jag den här godingen:

Så här skriver hjärtebarnsförbundet: Vecka 7, 2011 börjar kampanjen för Hjärtebarnsbakelsen där två kronor per bakelse går till Hjärtebarnsfondens arbete för hjärtsjuka barn och deras familjer. Kampanjen går under parollen ”En ovanligt god gärning” och inleds på måndagen den 14/2 med Alla Hjärtans Dag. Hjärtebarnsbakelsen säljs av bagerier och konditorier i hela Sverige. Bakelsen, som funnits sedan mitten av 1990-talet, har sedan starten samlat in 3 140 000 kronor till Hjärtebarnsfonden. De insamlade medlen går till att förbättra livssituationen för hjärtsjuka barn och deras familjer, lägerverksamhet, forsknings- och utvecklingsprojekt inom vården.

Suveränt skriver jag, och går direkt efter jobbet till Gylles imorgon för att inhandla en till mig och en till bloggmamman. Om man nu inte har ett Gylles-kondis där man bor så kan man också inhandla en på *dessa* ställen.



Och så vill jag informera om att Axel muggen nu har börjat tillverkas. Jag har ikväll betalat ordern på de 20 muggar som vi sålt! Otroligt stort av er alla att köpa denna mugg och samtidigt skänker en rejäl peng. Av er betalade 100-lapp går ca 45 kronor oavkortat till hjärtebarnsfonden. Bra jobbat där!

Som ni kanske sett så har vi tagit bloggen ytterligare ett steg framåt med den enkla funktionen som gör att jag kan lägga upp bilder och inlägg direkt via mobilen! Nu kommer vi att kunna uppdatera bloggen ännu oftare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar