lördag 12 februari 2011

nytt ansikte, promenad i solsken och boys night!

Nytt ansikte var det ja! Vad menar jag med det... Jo, alla ni som besöker oss på mobilen förstår nog vad jag menar. Det kommer nu att se lite annorlunda ut på era mobil-skärmar framöver. Den är lite mindre avancerad än "dator-versionen" så dels laddas den snabbare, men framför allt så är den mer lättläst då man slipper scrolla från sida till sida för att läsa ett inlägg, utan allt hamnar i en kolumn och går lätt och fint att läsa! Det som skiljer mot "dator-versionen" är att sidkolumnerna inte visas i telefonen helt enkelt utan som sagt var bara den i mitten som visar inläggen. Surfa in på era mobiler så får ni se. Hoppas det är till belåtelse.

Lördagen har annars varit lugn. Jag fick sova länge idag då jag spenderade natten med att titta på forsbergs comeback i NHL. Eller rättare sagt jag såg nästan två perioder sen var det ridå. Kl 3 i natt vaknade bloggmamman och behövde gå på toaletten och då låg jag och sov gott i soffan. Jag förflyttade mig in i sängen och sov gott där till 9! Det som grämer mig mest med detta är att Axel minsann bestämde sig för att sova till 9 också vilket innebär att bloggmamman med fick sovmorgon, men imorgon då det är min morgon så kommer han säkert vakna innan 6. Ge er på det!

På förmiddagen var bloggmamman iväg och tränade sitt vanliga zumba-pass! Axel och jag busade här hemma. När hon kem hem, som vanligt med ett leende på läpparna efter just detta pass så stack jag ut en runda på stan för att inhanlda förnödenheter. Halv två så gick bloggmamman, Axel, Fia och Johanna en promenad kring stan, bland annat ut mot saltö för att bjuda fåglarna där på lite bröd som ej gick att äta för den mänskliga rasen.  Jag däremot stannade hemma för att avnjuta den mest klassiska fotbollsmatch man kan  beskåda, nämligen mitt älskade Manchester United mot otäcka Manchester City. Ganska klar seger till mitt lag trots att siffrorna enbart skrevs till 2-1. Då frågar jag dig nu Axel, vart ligger ditt lag och harvar för nånstans??






Nu har kvällen kommit till familjen och morbror Carl har hunnit vara här och ätit mat. Hockey på tv och snart Zlatan, så jag och Axel klarar oss medans bloggmamman står i duschen och gör sig iordning för kvällens fest. Hon fick nog smak för kroglivet igen förra helgen så hon gör ett nytt försök idag =) Så fort duschen blir ledig ska Axel och jag krypa ner i ett varmt bad innan han säger godnatt! För min del så blir det Xbox och öl, förhoppningsvis kommer min lillebror hit och spelar lite också!!

Trevlig lördag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar