tisdag 22 februari 2011

Matkoma!

Jo jädrar i min lilla låda! Jag som ska hålla igen med maten har idag haft en total genomklappning, kan nästan liknas med en överdos!

Det hela började med att när bloggmamman kom hem igen från sin promenad med mammagruppen så kände hon att det idag minsann passade med ett besök hos gammelmormor! Sagt och gjort, bilen styr mot Hässlegården. Axel har för övrigt gjort sig känd där idag från sin bästa sida och gammelmorfar har flera gånger frågat ifall han verkligen alltid är sådär glad! Nåväl, åter till saken. Gammelmormor erbjöd oss mat där när jag slutat jobba och det kan man ju inte tacka nej till då det är den här härligt fina gammaldags husmankosten som är byggt kring grädde=) Så när jag ramlar in efter jobbet så har det sparats fika, och tro mig även om jag säger nej så hör dom inte det! En semla och lite sockerkaka matar man mig med! En timme senare så är maten framdukad och det är potatis, kött och en härlig sås och grönsaker! När maten börjar trycka ut ur öronen så känner jag nu är det bra för idag!

Nädå! Efterrätt ska det ju vara också, god som tusan! Och ni tror mig inte men det går inte att säga nej till dessa människor=) Och innerst inne så vill jag ju äta av den magiska maten! Efter all denna mat så får kroppen en chock och jag tror jag hamnar i matkoma! Jag slänger mig i desperation i soffan och somnar en halvtimme. Resten av kvällen har jag ägnat åt djupa suckar och smårapande!

Bloggmamman har gett sig iväg på träning och Axel sover gott i sin säng efter vällingen! Om en stund kommer Jimmy och Emelie kommer nog också med som jag förstod det! Mycket trevligt och kvällens plan är att vi ska se när Sillhövda-pöjken Antonsson stänger igen butiken bakåt när Chelsea hälsar på i första åttondelen av Champions league-slutspelet! Ska bli mycket spännande!

1 kommentar:

  1. Nej du jocke, där hade du fel. Jag ligger hemma och är förkyld :( men sen är ju mitt tv-program idag. Ta hand om min älskling. Hoppas ni får det mysigt:)

    SvaraRadera