tisdag 1 februari 2011

Lugna gatan!

Lugna gatan har det verkligen varit i eftermiddag! Sen jag kom hem från jobbet vid fyratiden så har vi bara umgåtts hela familjen. Något som faktiskt inte är helt vanligt så dags på dygnet då vi båda gärna vill hinna med så mycket annat t.ex träna. Som bloggmamman tidigare idag skrev så gick ju besöket på NEO riktigt bra och nu när Axel somnat för natten så hade ännu inga biverkningar dykt upp! Kanonbra ju!

Vi hann även under vårt eftermiddagsmys titta ut lite bilder att förstora. Vi hittade två jättefina bilder som fotograf Joi Grinde tagit när vi var i Lund. Den första bilden känner vi igen från Aftonbladet Söndag, tycker den är så fin. och den andra bilden är en enligt mig fantastiskt fin familjebild som är redigerad till


Den tredje bilden vi förstorade har vi haft på bloggen tidigare och var även den med i aftonbladets reportage och den är tagen av oss här i hemmet!


Måste ju också berätta att alla dessa bilder kostade enbart 169 kronor att förstora med frakt och resultatet ska tydligen vara riktigt bra, vi hoppas och får se. Den bilden med axel i badet beställde vi i 20x30, den där Axel ligger i min famn med tatueringen synlig tog vi i 30x45 och den på familjen förstorade vi i 40x60!

Från den ena till det andra så imorgon fyller min mamma år! Grattis i förskott! Som vanligt så har ju bloggfamiljen kalendern full så något besök imorgon kan vi ju inte styra upp (dåliga oss, förlåt). Vi har nämligen fått barnvakt till imorgon kväll då bloggmamman och jag faktiskt ska ha en kväll för oss själva. Vi ska, tro det eller ej, ta en fight mot varandra i biljard och därefter gå och avnjuta en bit mat på Montmartré. Ska bli så mysigt att bara vara vi, om ni ursäktar att jag säger så. 

Det händer givetvis lite annat också innan dess, direkt efter att jag slutat jobba vid halv två så kommer bloggmamman för att möta upp i Rödeby då vi ska ta och kika på en liten grej tillsammans. Därefter blir det en promenad runt just nämnda by för att fördriva tiden tills jag ska vara hos tandläkaren halv fyra.
Stressigt men skönt att klara av många saker på en och samma dag =)

Måste ju också säga att det "Axels sms-hjärta nu är uppe i 1080 kronor. En riktigt bra summa på bara några dagar. Men den ska bli större, tro mig om jag så ska sms:a tjugo gånger själv!!!

/bloggpappan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar