måndag 24 januari 2011

Sen arbetsdag och ensamtid!

Jaha ja, då har denna vecka tagit fart!
Jag lämnade hemmet vid 08.20 för att ta bussen mot Rödeby och efter en dag med grus i ögonen av okänd anledning så landade jag i hemmet igen 18.20.

Jag möttes av en strålande glad Axel som för tillfället mår så jävla bra! (peppar, peppar) Bakom en strålande glad Axel stod en lika strålande glad bloggmamma och bara hoppade av glädje att jag var hemma! Eller så hoppade hon av stress då hon skulle träffa sina andra 60-åriga vänninor för att ha en stick-kväll!
Så ett par pussar senare så var Axel och jag i ensamt majestät!

Jag visste att tiden var knapp då Axel snart skulle bli lite trött och sugen på välling för att sen somna in för natten! Jag passade verkligen på att mysa med honom en stund innan vi satte oss ner och sjöng en massa sånger! Eller jag sjöng och han skrattade! Och så fort klockan slog sju så slog grinigheten till. På med pyjje och värma vällingen. Efter medicin och sen 200 ml välling så sover gossen som en stock.

I hemmet idag har nog inte hänt så jättemycket vad jag vet! Eller det händer saker hela tiden förstås. Dom leker i mängder i Axels rum, bloggmamman har börjat läsa lite bok vad jag förstår då det låg några framme i hans rum. Mat, tar förstås en stor del av tiden och så vidare... Vad jag spcifikt vet har hänt idag är att man mött upp Fia för att promenera en runda när hon slutade sitt jobb.

I slutet av veckan kommer våra artiklar från hjärtebarnsförbundet att anlända! Vi kör igång och säljer med en gång! MER PENGAR ÅT FORSKNINGEN OCH VÅRA HJÄRTBARN!
Angående Axelmuggen som vi också skulle kunna tänka oss sälja så har vi nått upp i summan av 6 stycken redan, och jag tror att vi kommer att komma upp i ett bra antal fler än så. Vi har bestämt att muggen kommer kosta 100 kr. Beroende på antalet beställda muggar kommer det bli allt mellan 50-30 kronor över att skänka. Vi har dragit en undre beställningsgräns på 10 muggar, vilket innebär att vid 10 beställda muggar så skänker vi som köpt 300 kr! En riktigt bra summa tycker jag! Och ju fler muggar som beställs, ju mer blir det ju över per mugg om ni förstår!

Oj vad jag gör saker och ting invecklade, men så har jag bestämt att mina blogginlägg ska vara och då är det väl lika bra att fortsätta!

Jag bjuder på bilder från gårdagens grillning i Fur:



/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar