söndag 5 december 2010

Så trötta vi var...är...! Bildbomb!

Klockan 22.00 slocknade de sista ögonen på östra köpmansgatan igårkväll! Efter en härlig dag med många nya händelser, pulkaåkning i Wämöparken med varm choklad, kakor och trevligt sällskap så avslutade vi lördagen med att Axel och jag tog ett bad ihop för att sen hamna i soffan med några smarriga varma mackor (lördagsgott???) och chips och dip (lördagsgott!!!). Dansbandskampen var på tv:n och jag tycker det blir som bäst när dom gör sina helt nyskrivna låtar, för då jämför man dom inte med orginalen, Eliza´s vinner förresten ifall ni undrade! Kom ihåg var ni läste det!

Klockan sju somnade Axel in efter sin mat och vi tänkte att det minsann skulle mysas som förr i tiden denna kväll! Jag stack iväg till hemköp för att inhandla kvällens gotte, och när jag kommer tillbaka så möts jag av världens gladaste och piggaste son! Vi fixar lite käk och börjar titta på dansbandskampen och Axel hoppar över till min famn för att ta några danssteg till musiken! Halv nio somnar han om och jag kan lägga in honom i hans säng för natten! Nu ska vi minsann krypa ihop och mysa! Chipsen dukas upp med tilllhörande dip och facebook blandat med diverse bloggar går varm på datorn i "någons" knä! Klockan nio släpper "någon" taget om datorn och kryper ner hos mig, som nu är lite lätt illamående av all chips. Fem minuter senare sover hon som en stock hos mig och jag tycker livet är helt okej! Det börjar en film vid halv tio, jag minns att jag började titta sen är det godnatt!

Axel vaknar vid halv tre och vill ha mat, jag hade återigen varit omöjlig att väcka när bloggmamman flyttade in i sängen så mig hittade dom på soffan! Halv sex vaknar Axel återigen och vill nu stiga upp så idag var det min tur! Vi flyttar ut till tv:n och bara är! Klockan åtta byter bloggmamman och jag plats, jag drabbades redan när jag steg upp vid halv sex av en sinnessjuk huvudvärk som absolut inte ville ge med sig så vid åtta var jag tvungen att kasta in handduken! Bloggmamman steg upp och halv tio åt vi frukost tillsammans!

Nu har jag kikat skidskyttet medan bloggmamman och Axel sovit i soffan under tiden!
Fotbollsträning i eftermiddag!

Bjuder på en bildbomb från gårdagen också:











/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Låter som om ni har haft en härlig helg ni också! Fina bilder.

    SvaraRadera