torsdag 25 november 2010

Julpysslande och pulkaåkning!

Idag hade vi planerat att ta kaffetermosen och gå ut på en långpromenad i vintervädret, men när vi vaknade så fick vi plötslig energi till att dona och stånka i hemmet istället. Så en sju-åtta vändor upp på vinden senare så hade jag fått ner allt som bloggmamman bett om. Så upp med ljusstakar, stjärna och lite andra "jullampor" samt upp med gardiner som på nåt magiskt vis tog bloggmamman  närmre en timme att stryka =) och sen tog jag även fram snabeldraken och bjöd upp till dans och givetvis fick toaletten sig en rejäl omgång också. Så en förmiddag senare så var vårt hem lite mer julfixat, om ytterliga några veckor så kommer tomtar och annat pynt upp, och en gran givetvis!

Sen ringde Axels mormor och berättade att dom hade köpt en pulka till Axel så vi bestämde oss för att knalla bort dit på eftermiddagen och ta oss en åktur. Jag tror att han tyckte det var rolig för han drog på smilbanden ett par gånger. Hade dock lite svårt att sitta upp riktigt, men med lite övning så. Att det var lite svårt för honom att sitta kan ju också bero på den nya overallen vi var och inhandlade på vägen till mormor, för inte ville vi att han skulle frysa vår lille grabb när han nu skulle åka pulka! Den P&P-overallen som Axel har sen innan är lite väl tunn för att vara utanför vagnen med, men fin är den!

Ikväll har Axel och jag spenderat kvällen tillsammans när bloggmamman var och tränade. Ikväll var det zumba på schemat, och jag skulle verkligen vilja kika in och se när bloggmamman skakar loss på zumbagolvet, tror att hon gör det bra =)

Imorgon så ska vi vara på neo för vikt, längd och huvudomfång, sen är det nytt ultraljud hos Gabriella som gäller. Jag ska försöka träna lite innan fredagsmyset gör sig påminnt! Underbart!

Och jag kan inte mer än återigen säga att världen är bra liten, efter att träffat Sam-föräldrarna i Lund och insett vad vi hade gemensamt och att vi faktiskt hade gemensamma vänner så insåg man att världen som sagt var är liten. Och igår hände det igen. Jag var hos tandläkaren och när jag ligger där och småpratar om hur dyrt det tyvärr är hos tandläkare så kom vi in på Axel och hans hjärtfel. Tandläkaren frågar då vilka läkare vi träffat här i Karlskrona varpå jag svarar att vi träffat alla men att Gabriella är den vi träffar och avgudar mest! Då säger väl hon att Gabriella är min svägerska!! Bra liten värld som sagt!

pysselbilder på en morgonsliten bloggmamma och pulkabilder på en avslappnad Axel:






/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Vilken fin overall axel har fått. Kul att åka pulka. Olivia får nog vänta till nästa år...Duktig du är Emma och stryker gardiner, lät jobbigt. Jag gav mig på en duk, de räckte...tog ett tag den me ;) MYSIGT med lite julstämmning Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga pulka bilder.. Helt underbart:o) Kramar från oss

    SvaraRadera