tisdag 23 november 2010

En katt bland hermelinerna!

Japp, så har det varit på östra köpmangatan idag. Bloggpappan lyckades nämligen infiltrera mammagruppen och drack inifrån dess kärna en kopp kaffe samt avnjöt en styck kanelbulle! Jag lyckades till och med flika in några kloka och bra kommentarer i deras samtal! Tänk är det såhär dom har det! hmm! Lyxmammor!

Dagen började annars med att jag steg upp med Axel så bloggmamman fick sova en timme extra, sen blev jag så sjukt trött så vi skiftade plats helt enkelt. Bloggmamman steg upp och åt frukost tillsammans med Axel då de två hade en mamagruppstid vid tio att passa. Dock så var inte Axel jättesugen på mat utan totalvägrade äta just då, så han fick istället stanna hemma med mig och sova till sig lite hunger och bloggmamman gav sig något ovant iväg på mammapromenad utan barn. När mammorna blivit dyngsura och tröttnad på skitvädret så kom de alltså hem till oss, så för en stund var det som på jobbet här hemma, fullt med söta små barn! Och som sagt var så fick även jag ta del av fikan som serverades. Var roligt att träffa och se barnen nu igen när de har växt till sig, och det rejält kan jag säga!

När mammorna och bebisarna begett sig hemåt så tyckte jag att jag kunde få lite kärlekstid med mitt xbox och bloggmamman tyckte att Axel minsann skulle ha lite frisk luft idag så.... jag satte mig i soffan och bloggmamman skuttade iväg på ytterligare en promenad, denna gången med barn!

Sen avnjöt vi en trerätters tillsammans...NOT, det blev pasta och pastasås gjord på bacon med ett glas citronvatten, men vi åt det i alla fall tillsammans. Och nu så väntar vi bara på att klockan ska ticka på så att bloggmamman ska få träna zumba och när hon kommer hem så ska jag ner och ge min feta mage en omgång på gymmet!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Ja, det gäller att saxa varandra när båda ska hinna träna! =) Första och enda gången jag och Militärpappan varit barnfria ihop, åkte vi till gymet och körde ett pass! =)

    SvaraRadera