onsdag 27 oktober 2010

Mot kallare breddgrader!

Japp! Idag drog bloggfarsan mot kallare breddgrader, inte mycket kallare men helt klart kallt!

Jag drog nämligen hem till barndomshemmet och Fur! Med uppdrag att fixa till mitt hus lite inför försäljningen. Japp, ni hörde rätt! Jag har hittat en köpare till mitt hus, eller rättare sagt köparen har hittat mig! så skönt! Om ni visste hur mycket bröstvärk som jag slipper nu! Dock lite vemodigt att sälja huset, men det är ju för det bästa så att jag bloggmamman och Axel kan gå vidare i vårt liv!

Det som skulle fixas till var ett ventilationsrör från toaletten som var tvungen att ledas om och ut i en ventil på vinden, fick göra ett nytt hål i väggen och dra nytt rör.. efter många om och men så gick det bra!

Jag vill härmed göra en officiell diss: Ni vet sådana rör av aluminium som är typ 30 cm långa men går att dra ut till valfri längd... dom är ju skitsmarta och skitsmidiga, men fan så ömtåliga! Det minsta man drog i dom bara lite för hårt så gick dom ju sönder! Skit!

Fixade också med att lägga ut plast under utbygget, riktig sån fuktspärrsplast så att inte marken släpper upp onödigt med fukt till golvet!

Här vill jag passa på att hissa: plast vid namn fuktspärrsplast, färg blå och hur smidig som helst! Den låg för det första väldigt smart vikt så det var bara att rulla och vika ut och sen var det i stort sett klart! 20 cm upp på väggarna och ordentlig överlappning där plasten möts var det enda att tänka på!

Hann ju med att träffa familjen lite också! Riktigt trevligt, ingen lång stund men en kaffe och ett wienerbröd var inte fel! Sen när jag var färdigjobbad så skulle det bjudas på kotlett och potater med brunsås, men jag ville hem så mammsen skickade med mat till oss hem! Gulle!

Nu sitter vi i soffan och bara tar det lugnt! Så skönt att inte i varannan tanke behöva oroa sig om huset! På fredag skriver vi papper! Tack för det televerket!

Och nu har bloggmammans tv-kväll börjat också: 19.00 Vem vet mest, 19.30 paradise hotell, 20.00 bonde söker husdjur, och 21.00 grey´s!

Pappa och Axel säger godnatt!

/bloggpappan

4 kommentarer:

  1. Oj, oj oj...Hus i Fur - skönt att det snart är över. Det är en bit bort.

    Skönt att höra att man inte är ensam Emma med tv-behovet. Dock är jag mer fast i Biggest Looser och snart ska ju Gabriel nattas.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. vad skönt att huset äntligen blir sålt. Det är härligt när man kan lägga den jobbiga delen bakom sig. Förstår att du/ni känner er lättade.

    Kul med Emmas tv-kväll. En riktig tjejkväll framför dumburken med andra ord. När kommer din tv-kväll Jocke?

    SvaraRadera
  3. Mia: Ja du, Fur är LÅNGT bort! Biggest loser följer jag med :)

    Anonym: Underbart att huset blir sålt!! Jockes TV-kväll är alla kvällar med sport på TV och så använder han gärna TV:n till att spela xbox på:)

    Kram till er!

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att en köpare äntligen har hittat er. Visst är denna tvkväll helt underbar =) Tack för en supertrevlig prommenad. Kunde knappt komma ur soffan på kvällen efter allt promenerande...

    SvaraRadera