lördag 30 oktober 2010

Förberedelser!

Jag vill börja med att visa min stickning som är färdig nu! Det blev en typ av halsduk, som jag är mycket nöjd med:)





Idag har jag köpt en ny stickning, för det är ju bra att ha som tidsfördriv under tiden i Lund tänkte jag. Den nya stickningen ska bli en filt till Axel, men det återstår att se om jag löser min uppgift! Fick ändra lite på mönstret för att det skulle passa mina stickkunskaper men hoppas verkligen jag ska klara av det! Jag har en tendens att ta på mig för svåra mönster bara för att jag SÅ gärna vill kunna göra en sak! Men men, vi får se helt enkelt!

Annars har dagen mest ägnats åt förberedelser inför morgondagens resa till Lund. Jag har varit på stan och handlat en del nödvändiga saker som ska med, medan bloggpappan och Axel var hemma. Under eftermiddagen gick Axel och jag en promenad med moster Fia i det härliga vädret! Tvättmaskinen och tumlaren har gått varma efter det. En del har blivit packat och resten står på packlistan, så vi inte ska glömma något. Det är ju en del som ska med...

Man vågar knappt säga att vi faktiskt alldeles snart är framme vid dagen som är den då resan till Lund ska bli av. Äntligen säger vi och håller fortfarande tummarna för att allt ska gå som vi vill denna gången. Vi ska försöka komma iväg vid 4-tiden i morgon, men det beror lite på när Axel äter. Det smidigaste är ju att han är nyäten när vi kör så klarar han sig hela vägen ner till Lund. Vi vill helst inte komma iväg för sent, är ju rätt skönt om det inte blir alltför lång väg att köra i mörker.

Ja, ja, var nog allt för idag! Just nu sover Axel, bloggpappan tittar på fotboll och jag sitter vid datorn! Alltså en vanlig kväll hos oss!

/Bloggmamman

9 kommentarer:

  1. Lycka till med allt nu! Håller både tummar och tår för er! Kommer att tänka på er i veckan! Axel är en riktig liten kämpe! / caroline nilsson

    SvaraRadera
  2. Vi håller alla tummar vi har på allt gå bra nu. Ni kommer finnas i våra tankar dygnet runt! Ni fixar detta. Axel är en stark liten pojk, och ni får kämpa på så gott ni kan. Snart är ni hemma hos oss i Karlskrona igen. Många styrke Kramar till er alla tre <3 <3 <3! Emelie.s.

    SvaraRadera
  3. Kanonsnyggt Emma!!...och SJÄLVKLART Du fixar filten!

    GRATTIS till jusförsäljningen!

    ...och så tänker vi alla på er och känner nu!...vi tänker så mycket att ni kommer gå hickande hela tiden!

    Men tänk, snart, alldeles snart mår lillaxel så mycket bättre! Ska bli sååå himla underbart!

    Stora famnen till er alla tre! ♥

    Annika

    SvaraRadera
  4. Ha, ha...HUSförsäljningen ska det naturligtvis stå!!! ;D

    SvaraRadera
  5. Tre Jättestora kramar till er! Lycka till nu och ni ska att allt ordnar sig.

    ps. Emma vad fin halsduken blev, vilka härliga färger. Filter kommer att bli bara såååååååååå bra. Jag ska försöka ge mig på en sådan där rund stor halsduk tänkte jag.
    Kramiz Karina

    SvaraRadera
  6. Förlåt, det ska ju stå filten, hade inte glasögonen på mig när jag skrev.
    kram Karina

    SvaraRadera
  7. Tänker på er!!! KRAM Cilla

    SvaraRadera
  8. Åh, Emma - snygg halsduk och du ska se att filten blir ett masterpiece.

    Nu håller vi alla tummar och tår för er alla. Håll oss gärna uppdaterade.

    Många kramar från oss på Torsnäs

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för alla omtankar och kramar! Vi kommer att uppdatera här på bloggen så ofta vi kan, vilket förmodligen blir varje dag!! Ni ska veta att vi känner ert stöd!!Kram till er alla!

    SvaraRadera