fredag 27 augusti 2010

Kräftskiva!

Idag har varit en bättre dag, vi har båda fortfarande varit lite ledsna över att det blev mer avancerad operation än väntat! Men den måste till.

Jag jobbade mellan 7-14 idag, eller med hjälp av Blekingetrafiken blev det 7.20 som starttid. Hade planering på jobbet där mina kollegor fösökte gå igenom och "slussa" in mig i arbetslaget igen efter min frånvaro. Tror det ska gå bra. Vi bestämde i alla fall att jag ska ansvara för de nya barnen som det var tänkt!

När jag slutade så kom bloggmamman och hämtade mig för hon var ändå ute och körde då hon hälsat på sina arbetskamrater. Väl hemma så bakade vi en blåbärspaj att ha som efterrätt på den kräftskivan svärfar hade styrt upp för kvällen. Mycket trevligt var det. Jojjan och Edvin, Fia, Amanda, Stefan och vi var där och åt gott!

Efter jobbet så ringde Stefan också som jag pratade med lite igårkväll men då jobbade han och lovade ringa idag. Stefan har också en son som fötts med hjärtfel, och efter en stunds pratande så kom vi på att de var väldigt lika. Riktigt "roligt" att prata med en annan förälder som gått igenom samma sak. Vi bytte olika erfarenheter och pratade sjukhus och så vidare. Vi kom också fram till att våra barn också haft samma läkare nere i Lund. Läser du detta så tack för ett trevligt samtal! Det gjorde nytta!

Lägger upp en bild också från ett blöjbyte under kräftskivan. Jag har god hjälp av Edvin som klappade Axel och hyschade honom när han var ledsen! Citat:
fia- "varför är du så arg axel?" Edvin- "Inte arg, han är ledsen" =)



/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Sockerpojkarna Edvin och Axel! ♥

    SvaraRadera
  2. Gud så söt han är er lille Axel! Man känner verkligen med er när man är här inne och läser om er resa. Vi önskar er all lycka! /Crille (Ettan) och Maria

    SvaraRadera