lördag 21 augusti 2010

God morgon!

Ja, idag bestämde sig Axel för att det var morgon 05.40! Då hade han redan ätit "frukost" också!! Han var så glad och nöjd och inte det minsta intresserad av att sova något mer just då! Men så hade han ju sovit gott sen midnatt också, och många timmar innan dess! Min underbare sambo gick i alla fall iväg på en tidig morgonpromenad 05.45 så jag fick sova en stund till, men 07.15 var det frukost för familjen Fageberg/Karlsson:) Nybakta frallor från Gylles stod framdukade med en kopp varm choklad till!!

Medan vi åt vår goda lördagsfrukost låg Axel i gymet och lekte och pratade med figurerna! Vår lilla sötnos! Sedan var det dags för mat igen för hans del och efter det slocknade vi alla tre i soffan, Axel i min famn! Mysigt:)

Idag ska bloggpappan spela fotboll mot Ankaret kl. 14. Axel och jag ska nog gå en liten runda på stan med hans äldsta mostrar och kika lite. Kvällen blir nog lugn hemma i lägenheten, som det ser ut nu i alla fall!

Vi måste även börja fundera över vad som ska packas ner inför resan till Lund på måndag eftermiddag. Känns som det blir en hel del för bara 2,5 dag...Visst, en del saker är viktigare än andra och får verkligen inte glömmas medan andra saker kan man ju faktiskt hitta i Lund också:) Men det underlättar ju om man inte behöver springa iväg och fixa och köpa så mycket i alla fall!

/Bloggmamman

3 kommentarer:

  1. Kom ihåg allt som ska packas till Nloggpappan och Axel bara!...så blir det så där Du vet "OJ,vilken TUR att jag kom ihåg era saker och bara GLÖMDE just MINA!...för då behöver jag ju bara köpa lite nytt till mig ju!.." ;D

    SvaraRadera
  2. ...och BRA Axel, bara se till så de där föräldrarna som annars var sådana sjusovara, kommer upp! ♥...;)

    SvaraRadera
  3. Härligt - nu har ni fått smaka på det verkliga barnlivet:). Neo vaknade 5.30 men vi hade inte sån tur att han somnade efter frukost igen. Nu sover han dock för kvällen efter att ha lekt med Alvin och Liam i några timmar! Hoppas vi kan ses nästa vecka!

    SvaraRadera