lördag 29 september 2012

Lördag kväll!

Ja, lördag kväll är det! Jag och Axel har haft Camilla på besök medan bloggpappan har en riktig fotbollseftermiddag/kväll med Henrik på stars and stripes! Jag väntar väl hem honom om några timmar!

Axels utslag visade sig vara nässelfeber/ nässelutslag. Han hade feber lite till och från fram till onsdag lunch och där efter utslagsfri och feberfri! Så i fredags fick han gå till förskolan, äntligen! Axel hade bara en 4,5-timmarsdag eftersom jag var tidig och Bloggpappan sen, så vi tyckte det var en bra start efter att ha varit borta från förskolan i nästan två veckor. Lämningen gick sådär men sen hade allt varit som vanligt och han hade varit igång och lekt. Så härligt när det funkar!

Igår var Axels mormor och morfar här på kvällen och vi kollade Ryder Cup i golf. Axel hostade och hostade när han somnat, så till slut vaknade han och var ledsen och slem hostades upp... Så natten har tillbringats sittandes i soffan... Hostan känns lite bättre idag så vi hoppas det inte blir mer nu, känns som det räcker för ett tag...

Inte mkt annat nytt här! Jobb och vab har avlöst varandra, och där emellan vardagssysslorna! Bloggpappan har börjat gipsa väggarna i ena hallen, trapphallen, så där är renoveringen igång! I torsdags var jag på massage, den jag fick i present på bröllopsdagen. Underbart var det! Hoppas jag kan gå på det igen, men är inget jag själv unnar mig direkt! Trädgården här hemma börjar inta sin höstform! Blommor ska tas om hand och det ska fixas lite här och där! Idag var jag och köpte lite nya "vinterblommor" som ska i blomlådorna, tror det ska fixas imorgon! Lite härligt är det allt med hösten, även om kyla och regn inte är det jag gillar bäst!

Nu säger jag godnatt!

/bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar