lördag 2 juni 2012

Rödebydagen!

Ja idag har familjen spenderar större delen av dagen på torget i Rödeby. Axel Och jag åkte till brandstationen vid nio på morgonen för att förbereda inför uppvisningen av bilen och vår verksamhet för allmänheten!

Strax efter tio så kom bloggmamman till torget och gjorde oss sällskap och innan dess hade Axel och jag hunnit spela fotboll och låtsaskört brandbilen flera flera kilometer! Resten av dagen flöt på i ett ruskigt tempo med massor av besökare och nyfikna barn som fick provsitta bilen och prova kläder och hjälm!

Tjugo i två var det start för rödebyloppet som mätte 5 km! Jag sprang i mål på 24.55, återigen kunde jag konstatera att jag är alldeles för otränad!

Sen var det dags att återställa bilen på stationen och sen bege sig hemåt för att göra sig redo för kvällens kalas för Jojjan! Grattis!

Där är vi just nu och har precis avnjutit en jättegod pastasallad med räkor och kräftstjärtar!

Igår bokades också semesterresa, det blev en vecka på camping i mellbystrand i vår husvagn! Superkul!



/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar