tisdag 1 maj 2012

Imorgon...

...skulle jag varit tillbaka på förskolan för första gången på riktigt, riktigt länge! Men, nu är det så att Axel är riktigt sjuk och krasslig med feber och rinnande näsa och hosta på det! Eftersom jag de två senaste veckorna lämnat över VAB-ansvaret till bloggmamman då jag var på brandutbildningen så är det nu min tur att ta ansvar! Känns som att vi nu fastnat riktigt i vab-träsket, 2 dagar på förskola och 3 dagar hemma...... Suck!

Nog om det! Trots Axels tillstånd så bestämde vi att vi skulle få en massa gjort idag! Jag bestämde tidigt att det idag var dags att sätta staket på altanen! Efter att konsulterat vännen Peter och dessutom blivit erbjuden hjälp så var saken biff! Mot byggvaruhuset och hämta hem nytt impregnerat trä! Det sistnämnda är för övrigt töntigt dyrt! De två meter jag byggt ut altanen samt det staket som nu ska dit är uppe i 4000 kronor! Galet!

Men det blir bra!

Så efter att ha räknat, donat och strax efter det börjat bygga så stod ena sidan av altanen med färdigbyggt staket! Bara en överliggare kvar och så andra sidan förstås!

Nu är det lugn i huset, axel sover och jag ska försöka mig på ett närmande av fru fagerberg!

/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Ha, ha....hoppas Fagerbergskan inte var allt för trött då!...;)

    Snyggt blev det med staketet!

    Och hälsa KRYA på Dig till Axel, från Mig!

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jättefint, det ser så mysigt ut på er altan!

    SvaraRadera