måndag 30 april 2012

Gott väder!

För er som missat det så kan jag berätta att det idag varit galet bra väder! Jag var ledig idag medans bloggmamman åkte till jobbet klockan nio! Det blev en massa inomhus lek på förmiddagen innan vi tog en kortare promenad innan matdags! Lagom till vi var färdiga fick vi besök av min mamma! Önskar verkligen jag/vi kunde umgås mer med dom än vad vi gör just nu men med en pågående läkningsprocess efter benmärgstransplantationen på Niklas och en riktigt snorig och konstant förkyld axel så är det direkt olämpligt!

Bara en stund senare så fick vi mer besök och denna gången var det gammelmormor och gammelmorfar som kom! Det blev kaffe och kaka på altanen som nu var helt underbart skön då det nu också helt slutat blåsa!

Efter Fikan så hängde ögonen på axel rejält och det var inga större problem att få honom till en middagslur. Samtidigt som han somnade så kom nästa besök!

Jojjan, Edvin och Fia rullade in och fortsatte den fika vi dukat fram! Medans alla fikade vidare så passade jag på att dona på tomten. Det var tvätthängning, vattning av nysatta rosor och axels "grönsaksland". Vidare gick jag på att skruva upp lite saker som släpat efter och sen gick jag lös på markisen till altanen. Den hade jag bestämt att sätta upp idag men nästan gett upp då tiden hade hunnit bli eftermiddag. Men en gammelmorfar frågade lite frågor vilket ledde till att jag ville visa, vilket ledde till att det börjades mätas lite, vilket ledde till att jag satte den på plats! Därefter flyttade jag grillen på sin plats vid den nya altanen och sen slog jag mig till ro med att grilla goda köttbitar, champinjoner och haloumi till alla som var på plats för att fira Valborg!

Kvällen avslutades med att jag och pm kikade på United-city medans Axel, Edvin, bloggmamman, Fia och Jojjan sov som stockar i soffan!

Bilder på uppsatt markis ska ni få men i vanlig ordning så har jag skjutit bilden innan verktyg och annat skräp är bortplockat!

Har också glömt att berätta att vi i lördags (blykeps på för mig efter utgång med de som deltog i utbildningen till brandmän) var på kosläpp utanför Kalmar. Axel stortrivdes och sprang från höger till vänster för att peka på djur och för den delen människor! Men roligast av allt var nog traktorerna som man fick provsitta! Kan meddela att han hade nog suttit kvar och rattat ännu om vi inte hade varit tvungna att åka hem! Flera, flera, flera provsittningar senare var han ändå inte färdig och nöjd! Vi kikade också in på lite mindre roliga djur (enligt mig) och axel passade på att klappa en orm!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar