lördag 24 mars 2012

Snickar-frasse

Hela dagen i snickartagen, så har set varit för mig idag! Redan klockan 9 var jag ute och klurade och spikade på altanen! Några timmar senare och med lite goda råd och hjälp av byggmästare Micke så var altanen färdig för att kläs med trall! Resultatet blev kanon och nästa steg är nu att snickra ett snyggt staket!

Efter att altanen stod färdig började jag gräva bort lite småträd och småbuskar som hade valt att växa vilt precis dör man inte vill ha dom! Bloggmamman och Axel åkte till hässlegården för att umgås och jag fick möjligheten agr arbeta och slita utan att behöva avbryta! En snabb bit mat tog jag innan jag återigen började dona och plocka!
Det blev städning och bortplockning av verktyg samt skit som blivit över från bygget! Mitt i städningen så fick jag besök av kompisen Tobbe och hans familj! En riktigt trevlig pratstund samtidigt som ytterligare några buskhögar fick sig en omgång blev det!

Efter spikande och grävande gick jag lös på det staket jag satt upp på andra altanen, det fick sig en omgång färg!

Lagom tills jag var färdigmålad så kom kom min familj tillbaka och det var dags att gå in. Väl inne så satte jag igång med lilletoan, den fick sig en sista omgång färg och sen lite silikondetaljer samt lite annat småplock innan det placerades en spegel på plats. Jag bjuder på en bild, det ska till en svart/vit rutig plastmatta på golvet också och lite andra småsaker förstås men jag är rätt så nöjd i alla fall!

1 kommentar: