lördag 24 mars 2012

Fredag, hej och hå!

Fredagen bjöd också på helt underbart väder och efter frukost började vi göra oss i ordning för att gå ut! Axel som varit uppe sen långt innan tuppen började med att krypa Berns vagnen och sova en stund. Jag styrde upp kaffe och en sittplats på altanen och gick till postlådan för att hämta tidningen! Där möts jag av granne. Micke som är på promenad med sina översöta tvillingar! Det blir småprat och han hänger med på en kopp kaffe! H

Han undrar lite smått vad planerna för dagen är och jag säger att det ska idag inte göras ett skit! Egentligen så borde jag tömma släpet på allt ris, och sen hämta hem brädor till altanen men då bilen inte går som den ska så skiter set sig!

"du kan få låna vår", och här tog min arbetsfria dag slut! Galet snällt! Men innan jag lånade bilen så följde Axel och jag med bort till Micke för att kika på lite andra byggrejer. Det slutar ned att vi blir bjudna på en underbart god lunch och kaffe på det! Det bestämdes även att vi skulle grilla lite framåt kvällen, dricka en öl, och inleda arbetet på altanen!

Bloggmamman kom hem strax efter ett och då hade också Jojjan, Edvin och Fia hunnit dyka upp och Anton var också på plats så det blev massor av lek på tomten för barnen medans de vuxna fixade fika! Jag och Micke lastade det sista riset och därefter åkte jag för att tömma detta och inhandla brädor!

Efter mycket om och men så var jag hemma nån timme senare och hade allt jag behövde med mig hem! Byggandet inleddes och vi hann en bra bit innan vi avbröt för att gå in och äta god mat! Det blev en trevlig kväll och lagom till grannarna gick hem så vaknade Axel och hade dragit på sig en dunderförkylning med täta luftvägar i vanlig ordning! Så innan han kom till ro igen så hade kvällen hunnit bli riktigt sen! Men tro inte att han sov längre för det, nä inte Axel inte! klockan halv sex var det slut på lugnet!

Men, men vad gör det? Solen skiner och ytterligare en kanondag verkar möta oss!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar