torsdag 5 januari 2012

2011 - månad för månad!

Ett litet, litet axplock av allt galet som hände vår familj under 2011!

Januari

Klockan hade bara hunnit slå 2011 när jag gick ner på knä för att fråga om bloggmamman ville bli min fru! Hon sa Ja! Den 10 september skulle vi bli ett! I januari var Axel också med i Aftonbladet söndag, BLT och Sydöstran! Jag var också tillbaka på jobbet på "riktigt" sen Axel föddes!







Februari

Hjärtebarnsmånaden! Vi sålde massor av pins, reflexer och armband. Dessutom sålde vi massor av Axelmuggar där pengarna också gick till hjärtebarnsförbundet! TACK alla ni som var med och skänkte pengar!





Mars

Axel träffar kompisen Sam på hemmaplan då han är på kusin Ellas dop! Annars så rullar dagarna på och jag har redan börjat längta till semester och därefter min föräldraledighet =) Många promenader för bloggmamman med föräldragruppen! Inbjudingskorten till bröllopet blir klara och planeringen är också en bra bit på väg!




April

Bloggmamman fyller 30 år. Denna månad passar Axel också på att lära sig krypa, eller snarare hasa sig på rumpan! Vädret är helt fantastiskt och vi spenderar massor av tid utomhus, som alltid :) Axel får en skrinda och cykelhjälm av sin farfar och  farmor. Vi blir också med systemkamera, vilket gör detta blogginlägg ännu svårare att skriva då antalet kort och minnen att titta på och komma ihåg ökar avsevärt!




Maj

Axel fyller för tjyven 1 år! Kalaset har vi på min arbetsplats gård i Rödeby! Axel åker till Lund för att göra undersökning inför sin 3:e operation. Vi besöker Amanda i Stockholm, och vi träffar även underbara Sam-familjen där och spenderar en trevlig kväll ihop! Axels mormor och morfar ställer upp husvagnen på Trummenäs! Här spenderar vi massor av tid hela sommaren! Står sen en tid tillbaka stabilt mot föremål och viljan att resa sig finns där och inom kort skulle han knäcka det också! Krypa på "riktigt" var ju heller inga problem nu! Skickar också ut inbjudan till bröllopet precis i början av maj!
 



Juni

Min bror Magnus tar studenten. Midsommarafton spenderas med bloggmammans familj på Trummenäs. Massor av badande blir det för Axel som bara älskar detta! I havet, i plastpolen och hemma i farmor och farfars pool badas det så det står härliga till. Premiärturen i cykelsadeln hinner vi också med! Jag går på semester och tänker inte infinna mig på jobbet förrän Axels tredje operation är gjord!




Juli.

Axel tog sina första steg mellan mig och bloggmamman! Massor av besök på sjukhuset då Axel täpper igen fullständigt i lungorna när han blir snuvig! Sommarfest i Åby med bloggmammans släkt och så får Axel en tv av sin farmor och farfar! Vi har en dagsutflykt till Ölands djurpark med Jojjan, PM och Edvin! Sen besöker jag Niklas i Lund, dom har nu börjat nysta i lite av det som ska visa sig vara skitaparumpaidiot-sjukdomen! Bröllopsplaneringen är nu riktigt nära sanningen! Blommorna fixar sig via Marias fantastiska mamma och "kompendiet" är klart för utskrift. Grabbarna rövade iväg mig på svensexa också! Oförglömligt styrt pojkar!






Augusti

Bara bröllop nu, nästan! Vi hann köpa ett hus också =) Bloggmammans vänner fixade en möhippa som hon pratar om ännu och det blev ett kräftfiske i Fur också! Amanda fyllde tjugo och Sailet gick av stapeln! Axel har sen en tid blivit en riktig klätterapa och inte en sak går säker för hans klättrande! Bloggmamman börjar jobba!





September
Bröllopet! Jag älskar dig Emma!
Jag åker till Lund för att lämna blodprov inför benmärgstransplantation till bror, lämnar också prover för att se om jag har sjukdomen.... inget svar ännnu i skrivande stund!!! Axel går själv och jag räknar in mitt 30:e levnadsår!

 



Oktober

Flyttar in i vårt hus i Rödeby! Är i mitten av augusti inlagda på sjukhus med Axel då hann dragit på sig en magbakterie och blir riktigt risig! Innan dess sprängde Axel 10 kilo gränsen och det var en stor sten som släppte! Axel besöker frisören för första gången och lilleman och jag är med i en film som Landstinget gör som avslutning på ett projekt!

 



November.

Hoppas fortfarande på hans operation, men börjar inse att det nog inte blir i november i alla fall! Renoveringen av halle drar igån i slutet av november och innan dess har det hunnits bygga lite skyddande tak och en omdragen ventilation till toaletten. Axel och jag är med på Radion angående samma projekt som filmen vi deltog handlade om. Axel får en lekstuga och en sandlåda av farmor och farfar! Massor av fix i trädgården nu också, vilket innebär massor av tid utomhus i det fina vädret!

 


December

Julen närmar sig med stormsteg, operationen blir inte av 2011 och adventskalendern som Axels mormor fixat var riktigt poppis! Julafton och dagarna däromkring var galna och jag har aldrig sett så många paket till ett och samma barn tror jag! Ett stort tack till alla fantastiska människor som finns för Axel och oss! Ett stort tack till alla er som stöttat oss även detta år! Året blev operationsfritt och det är "Bara" själen som fått läka detta år och jag kan säga att det behövs nog minst ett år till för att den ska läka ordentligt! 2012 blir ett tufft år med operation för Axel och behandling för Niklas! Men, vi har varandra... jag och bloggmamman, jag och mina föräldrar, jag och mina syskon!!!

/bloggpappan

1 kommentar: