torsdag 3 november 2011

Inne i rullandet!

Efter att ha kommit i någon form av ordning i huset nu så har dagarna återigen börjat rulla och skena iväg! Redan torsdag och idag kommer Axels farfar med en lekstuga som Axel har fått! Samma gulliga farfar kom förbi igår vid middagstid och lämnade en sandlådan som han köpt! Tack farfar säger Axel!

Nu på förmiddagen tror jag att vi kanske cyklar en runda och sen blir det fullt ös i trädgården med placering av stuga och sandlåda! Jag brottades länge och väl med trädgården igår, den förre ägaren har av någon anledning skapat små dungar eller något liknande med olika sorters ogräs som växt vilt på dessa ställen! Bloggmamman och jag började rensa en sådan igår i hopp om att det skulle funka att ställa lekstugan där! När den var rensad så återstod fyra elaka stubbar! Men när bloggpappan går bärsärkagång med inlånad betongklubba så är det inget som går säkert! En timme senare så var stubbarn utplånade! Så nu ska det nog gå fint att placera enligt vår plan!

Lite räfsning av löv hann jag också med innan jag gjorde Axel, bloggmamman, Fia, Jojjan och Edvin sällskap på kaffe och Rabarberpaj!

Bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar