tisdag 18 oktober 2011

Hjärnsläpp och en fundering!

Det tar på hjärnan att vara pappaledig! Efter middagen idag så hann jag diska medans axel lekte en lek vid bordet med de grönsaker han omsorgsfullt valt att placera tallriken! När jag diskar färdigt tänker jag att nu ska jag bara tvätta honom så är allt klart vad det gäller mat! 30 sekunder senare inser jag att jag står vid handfatet på toaletten och sköljer hans haklapp!

När jag kikar ut mot köksbordet så möter jag en blick som är lika frågande som den jag förmodligen ger honom! Tröttheten för dagen är enorm!

Jag skulle till och styra upp tvätten idag och hade bokat tvättstugan! Tre tvättar in och kör igång! När jag kommer ner nästa går sånär det översvämmning.. Över hela jäkla golvet! hej och hå! Bara att börja skura för att sen dyka ner bland de äckligaste rör jag någonsin beskådat, men några minuter senare så är det i alla fall fixat!

Sen har jag idag försökt nå kontaktsjuksköterskan i Lund för att kolla om dom planerar nåt för Axel framöver. Ingen lycka idag dock, men ett meddelande är lämnat så hon ringer nog i veckan!

Däremot har jag förstått att det är knökefullt på både BIVA och avd.67. Det är inställda operationer som har varit planerade sen länge därför att det hela tiden kommer in akuta operationer. Ett hjärtebarn som skulle opererats i slutet av förra veckan fick istället beskedet att vänta tills denna veckan men har nu istället blivit hemskickad då det inte fanns plats på BIVA. Usch! Sen hörde jag om ett barn som hade blivit planerad till den 11:e november men där har man också skjutit på operation för mer akuta fall! Ja vi får se hur detta slutar! Tack och lov så mår ju Axel bra, peppar peppar, men som det låter i dagsläget kanske operationen inte blir av förrän i december, eller kanske ännu senare!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Fy, det svider i mitt mammahjärta av att läsa om sjuka barn. Jag håller mina tummar.

    SvaraRadera