tisdag 9 augusti 2011

Roligt att vara pappaledig!

Ja, såhär två dagar in i pappaledigheten så kan jag konstatera att det är riktigt skojigt att vara med sin son! Även om att matsituationerna allt för sällan är så bra som jag önskar så vägs det upp av de tillfällen då vi bara leker i Axels rum eller då vi tar en promenad över stan!

Är det dock någon där ute som känner att dom skulle vilja göra mig sällskap härinne i stan en dag så är ni hjärtligt välkomna! En promenad eller längre vistelse, det spelar mig ingen roll, bara kom hit!

Idag så började bloggmamman som bekant redan klockan 06.00 och körde hemifråpn en tjugo minuter innan det! Som en väckarklocka ställd på just 06.00 vaknade Axel och det var inget annat att göra än att stiga upp och göra till lite morgonvälling till gubben. Efter det så stannade vi kvar i sängen en stund, jag kikade på tv:n och Axel busade runt i sängen och var allmänt tokig! Rolig är han när han leker att tv-dosan är en telefon och håller upp den vid örat och babblar i massor!

Senare blev det frukost och därefter så lekte vi en lång lång stund i hans rum, som även innehöll en fruktpaus! Vädret var inget roligt alls men klockan ett tog vi oss upp en runda på stan för att göra ärende och därefter så gick vi hemåt och hittade bloggmamman i full fart med att städa! Axel som har dammsugarskräck fick vara i köket tillsammans med mig och äta lite mer frukt och busa lite medans bloggmamman blev klar!

En runda till upp på stan för att kika på när Axels mormor provade ut klänning till bröllopet hann vi också med innan vi hamnade hemma hos just mormor för att äta en bit mat!

Direkt därifrån begav jag mig till Wellnes för dagens träning! 30 minuter löpning och därefter ett core-pass blev dagens träning och jag tror nog att den gjorde nytta då jag tycker mig känna en viss bekant värk i magtrakten!

Angående min träning så rullar det på och jag det har idag gått två veckor och en dag sedan jag bestämde mig för att ta mig i kragen och dessutom göra ett desperat försök att passa i min kostym! Det har gått ganska bra resultatmässigt tycker jag, idag visade vågen 84,4 vilket betyder en total viktnedgång på 3,3 kg och måttbandet visade ytterligare 1 cm minus vilket blir 88 cm! Finns ett lite hopp om att jag kanske ska lyckas ändå!

Även bloggmamman har hunnit med att träna ikväll och nu har hon nog också hunnit somna tror jag! Jag som BARA skulle blogga har nu spenderat alldeles för lång tid här bakom skärmen! NU säger jag godnatt och på återseende!

ps. Jag ringde tandläkaren angående att Axel inte har fått någon tand ännu, 15 månader gammal! Hon sa att oroa ni er inte för det, det blir inget som blir bättre av det! Så det är väl det vi riktar in oss på nu då, och eftersom jag ringde och frågade idag så dyker dom väl upp i dagarna.... kanske!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar