torsdag 9 juni 2011

Många underbara minnnen...

... men också mängder av hemska och sinnesjukt otäcka minnen väcktes till liv när jag för en kvart sedan tittade på den film som Rebecca Israelsson gjort som en uppgift i skolan. Hon frågade för ett tag sedan om hon fick använda några av våra bilder på Axel till ett skolarbet och fick ett antal mailade till sig. Att det skulle bli ett bra arbete var jag inte orolig för men herregud vilka känslor det väckte. Tårarna sprutade ner för kinderna när bilderna rullade fram i takt till Sonja Aldéns "Välkommen hem" som för övrigt sjöngs på Axels dop.

Tack Rebecca för att du gjorde en sån fin presentation av oss och vår underbara son.

Jag lägger ut en länk till filmklippet, det ligger utlagt via hennes facebook så jag antar att man behöver vara medlem för att kunna se, men jag vet inte, klicka och testa! Bildspel med Axel

Dagen har annars varit bra för familjen. Jag har jobbat från morogn till kväll och var hemma strax efter fem. Bloggmamman kom hem strax efteråt då hon varit och hjälpt till med studentpresentinköp tillsammans med delar av hennes familj. Jag fick snabba rapporter om dagen och det var idel positiva ord. Axel har varit mycket piggare idag även om det sovits någon gång extra än vanligt.

Riktigt vad familjen för övrigt har hittat på vet jag inte. Jo, förrsten. Morbror Carl kom förbi på förmiddagen och lekte med Axel en lång stund. Bloggmamman fick ju förstås också sin beskärda del av härligt vuxenbesök i form av detta.  Eftermiddagen innehöll promenad och busande.

Som sagt så var jag hemma efter fem och då mottogs snabba rapporter, och detta gjordes då bloggmamman skulle vara på en fika med goda vänner vid sex så idag var det en "babyfamiljsklassiker" som gällde för familjen, alltså mötas-i-dörren-syndromet, hej och hej då liksom!

Så kvällen blir för min del väldigt lugn, ska snickra vidare på lite bröllopsplanering och samtidigt kanske kasta ett öga på friidrotten på tv!

Förresten, i morgon är det bara 8 dagar kvar för mig att ARBETA innan jag går på semester för att efter tre veckor byta detta mot föräldraledighet! Om allt blir som planerat så blir jag hemma tills Axels operation är gjord, han har återhämtat sig och han har skolats in på dagis (läs januari-februari-mars-april 2012) Det ni!

/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. ett mycket fint och känslosamt bildspel.
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint! Mina tårar rinner med.
    Oj, vad länge du ska vara hemma. Härligt!

    SvaraRadera
  3. Oh, så fint bildspel! Samtidigt som det är jobbigt o se det så sitter jag med ett leende på läpparna! Fantastiska Axel som skänker så mycket glädje! <3 Puss o kram från moster!

    SvaraRadera