söndag 26 juni 2011

Helt enkelt jättetrötta!

Ikväll är familjen helt enkelt jättetrötta efter att ha firat midsommar i flera dagar i blåst och i husvagn! Det tar på krafterna att ligga på topp!

Dagen började med att jag återigen fick, eller snarare tog, en sovmorgon och strax efter åttta så bytte jag av en ängel i form av Amanda som passat Axel den sista lilla stunden innan jag steg upp för att laga gröt.
Lite senare blev det tipspromenad som ni sett och ingen större framgång där för familjen. Amanda hade alla rätt men var för långt ifrån på utslagsfrågan. Fia däremot fick ihop två rader på bingot som också gick att spela längs med tipspromenaden!

Lugna gatan i perfekt semestertempo följde sedan den närmsta tiden innan det lagades mat. Därefter bar det av hemåt för hela gänget. Innan dess hade vi hunnit besluta att vi ska spendera veckan ute i husvagnen. Bloggmamman och Axel ska på kalas imorgon hos Ella och under tiden ska jag handla på oss allt vi behöver för att klara veckan i husvagnen. Efter ett litet uppdrag vid ett-tiden så går bilen direkt mot trummenäs och där ska vi förhoppningsvis få flera dagar underbar sol!

När Axel fått i sig sin "kvällsmat" så åkte jag mot sjukan för att besöka lillebror. Blodvärdet har hållt sig hyfsat under natten men febern vägrar ge med sig. Så fort han blir av med alvedonen så stiger den över 40 grader direkt. Man har konstaterat att han har en aggresiv och ovanlig form av körtelfeber som sätter sig extra på levern men varför han fått såna sår i magen och varför han har dåliga blodvärden samt varför febern vägrar ge med sig vet man inte. Frågor dom kollar på nu är ifall han kan ha fått en infektion till uppe på körtelfebern, eller kan det ha något att göra med min andra bror, Chrisofers, autoimmuna sjukdom. En sjukdom som han haft sedan födseln som även min andra bror Mikael hade innan han lämnade oss. Kort sammanfattat och mycket förenklat så sabbar den sjukdomen immunförsvaret vilket ni alla säkert kan räkna ut vad det leder till, just det massor av andra komplikatoner, men att det skulle vara fallet för Niklas är fortfarande bara långskott. När jag var hos Niklas idag så sov han mest med undantag för nån halvtimme eller så då han var vaken och pratade lite. Men att han sover ser man ändå som ett hyfsat bra tecken då han nu äntligen verkar kunna slappna av lite. Usch!

När jag nu landat i hemmet igen har kag hunnit med att stoppa i mig en kvällsmacka med ägg, hunnit betala räkningarna samt sett till att styrt upp lite stämning till bröllopsfesten =)

Nu är det absolut läggdags!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Hoppas de hittar felet snart och att din bror blir frisk.

    SvaraRadera