tisdag 14 juni 2011

Fullbokad!

I morse vaknade Axel 05.30. En mindre pigg bloggmamma och bloggpappa vaknade då också och Axel fick välling. Strax där efter var det ändå dags för bloggpappan att gå upp och fixa sig för att senare åka till jobbet så då fick Axel följa med upp och jag fick sova en liten stund till. Sedan åt Axel och jag frukost och vid 8-tiden somnade Axel och jag fixade mig iordning för dagen. Vid 10 var vi på neo-mottagningen för att väga, mäta och ta saturationen på Axel. Och jag fick ett glädjebesked idag, Axel närmar sig 9 kg med stormsteg:) Idag stod vågen på 8970 gr!!! Längden står i princip stilla nu och det kan ju vara en anledning till att vikten då går uppåt. Vi berikar ju det mesta av hans mat med olja också och det gör naturligtvis sitt. Men som ett brev på posten så blev det en dålig matdag idag, så jag är väldigt tacksam för de dryckerna jag var och hämtade ut igår, för de går ner i alla fall och då får han ju i sig något! Saturationen låg på 88-89 %, riktigt bra det också!

När vi varit på neo åkte vi till Axels kompis Alfred som fyller 1 år idag! Grattis, grattis! Vi hade pratat om kalas den 14 juni för några veckor sedan, men sedan inte hört något mer så jag hade ju inte köpt present eller så till idag för jag visste inte om det skulle bli av, men efter ett samtal efter neobesöket fick jag veta att de gärna ville att vi kom så vi åkte dit utan paket, men ska fira en annan kompis nästa vecka så då ska även Alfred få paket av Axel:) Det var skoj att ses och mycket gott fika. Det är roligt att se barnen ihop nu när de är lite äldre och vill vara nära varandra. Axel fick paket av kompisen Tilda eftersom hon var bortrest när Axel hade kalas. En fin brio-sköldpadda fick, tack! Till slut var Axel dödstrött och genomvarm så då begav vi oss hemåt och Axel somnade i vagnen på väg hem från parkeringen till lägenheten. Jag fixade lite i lägenheten för min moster och kusin skulle komma och fira Axel eftersom de var upptagna på annat håll när han fyllde år. Även Axels moster Amanda kom förbi en stund.  Axel fick fina presenter, en bok, en spann och spade och foppa-tofflor:)

Sedan kom bloggpappan från jobbet och hann leka en liten stund innan han begav sig på fotbollsträning. Axel och jag vilade en stund men han verkade fortsatt trött även efter vilan. Han ville inte leka utan skulle helst vara uppe hos mig. Så efter en stund gjorde jag välling till honom och försökte få honom att sova. Han verkade helt slut, men sova det skulle han inte! Så efter långt försök och massor av tårar fick han komma upp, men nu sover han gott i alla fall. Snart blir det sängen för min del, jag är helt slut ikväll. Nu väntar nog lite lugnare dagar för oss, känns skönt efter en fullspäckad dag! Men jag klagar inte, för är alltid kul att hitta på saker också!

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar