lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton!

Kan ju bara meddela att det kanske inte var så positivt att Axel sov 2,5 timme igår eftermiddag, för i natt var han sedan klarvaken mellan 03.00 och typ 04.45...Eftermiddagssömnen har i och för sig säkert inget att göra med hans dåliga nattsömn, men ganska drygt är det i alla fall! Och spelar liksom ingen roll vad vi gör för att få honom att somna om, inget hjälper! Som tur är så händer det ju inte ofta att han är vaken under natten så här. Man slumrar ju själv till med jämna mellanrum, men det blir en ganska hattig sömn så när morgonen kommer känner man att någon timme sömn till hade ju inte varit fel, men det är ju bara att gå upp och se glad ut! Och med den gladaste lille killen så är det ju helt ok ändå:)

Vid halv åtta-tiden steg hela familjen upp för att äta frukost. Bloggpappan gick och köpte frallor och Axel och jag fixade resten här hemma. Vid 10-tiden gick bloggpappan, Axel och Jimmy på promenad medan Fia och jag gick en runda på stan för att handla till kvällens grillmiddag. 11.30 ringde min mamma och sa att deras husvagn var redo för Trummenäs och de behövde hjälp med att få den på plats på campingen. Så vi tog bilen och körde ut mot campingen och efter lite kämpande så kom husvagnen på plats:) Vi grillade korv där ute och Axel intog även han lunchen på Trummenäs innan vi åkte hem igen. Bloggpappan och Axel lekte en stund medan jag fick vila lite. Jag har tyvärr dragit på mig en riktig förkylning och känner mig lite dassig.

Ikväll har vi grillat på balkongen med Fia, Jojjan och PM. Riktigt mysigt och gott!

4 kommentarer:

  1. Det där med sömnen är ju ett evigt kapitel...men visst blir de mer och mer beroende av den totala dygnssömnen ju äldre de blir. Mina pojkar åtminstone! Att läggas för tidigt innebär alltid vakentid mitt i natten - inte vakna tidigt. Därför har jag nattugglor, men helle rvakna på kvällen än mitt i natten.

    Kram på er och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Cebastian har kommit i nån rytm att han vaknar prick halv fem varje morgon. Men somnar som tur är om efter en flaska nan. Men det är inte kul och särskilt inte efter att han sovit flera hela nätter innan.

    SvaraRadera
  3. Ja, Mia, det där med sömnen är nog något som alltid kommer finnas med oss! Men oftast funkar det mycket bra iaf, tur det! Kram och tack!

    Celeonore: Nej, förstår att det är om möjligt ännu värre när man inte är van vid det! Hoppas det vänder snart!

    SvaraRadera
  4. Ja det där med nattsömn är en mysteri.. Ebba har börjat sova jätte oroligt de senaste 4 nätterna. Varför vet jag inte, jag försöker puffa, ge henne nappen och sin gosekanin. Tillslut är jag så trött så hon hamnar brevid mig i sängen. Men det vill jag ju inte ska bli till en vana hur mysigt det än är;o) Men det löser sig nog, är väl en liten tillväxt fas eller något :o) Hoppas allt är bättre med dig Emma, annars får du krya på dig. Många kramar från mig :o)

    SvaraRadera