fredag 29 april 2011

Fredag i Hässlegården!

Igår ringde min mormor och bjöd oss till dem, men vår bil var ju på service och vi hade andra planer för dagen, så inbjudan kvarstod till idag! Axel och jag åkte ut till Hässlegården när vi var färdiga med morgonfixet och bloggpappan åkt till jobbet. Axel lekte och busade och var hur nöjd som helst, härliga barn! Han "kröp" och "kröp" mest hela tiden och lekte med sina leksaker. Mormor och jag kikade in det engelska bröllopet! Vid lunchtid åt han köttgryta och potatis, mums sa han och åt en hel massa mat utan gnäll! Vi andra åt kroppkakor efter att Axel ätit upp sin mat, mums sa jag också:) Efter det såg man på Axels ögon att John Blund var nära och jag lade ut honom för en sovstund i vagnen. Han somnade snabbt och jag passade på att vila lite jag med, så himla skönt. Axel sov gott i vagnen och vaknade först 2,5 timme senare! Då var det en pigg kille som kom in i huset igen och fortsatte leka på golvet! Sedan blev det mer mat till Axel innan vi åkte hemåt för att fredagsmysa med bloggpappan. Han mötte upp oss vid bilen och vi begav oss upp på stan för att hämta Axels SAIK-tröjor som var färdiga med tryck och namn på! Hemma igen fick Axel på sig den svarta borta-tröjan och naturligtvis hejade vi hela familjen på SAIK som var i Växjö och spelade idag! Och dem vann:) Vi lekte en massa med en liten solstråle till kille! Halv åtta sov Axel och bloggpappan och jag kröp upp i soffan och kollade Så ska det låta:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar